Michael Jackson's manager: Bieber is bored
Raymone Bain, Michael Jackson's manager and spokesperson from 2001-2009, told Max Foster that Justin Bieber is a talented but bored young man who needs to be redirected.
"I think Justin Bieber, frankly, is a bit bored. He's accomplished a lot, there's a lot of money involved, he's able to come and go as he pleases, and I am not sure whether he listens to his management and his team of advisors or if he does not. But what I am suggesting he start doing is channelling that destructive behaviour into something that is more positive so that he can leave a legacy. He's extremely talented. He's extremely handsome. He has made a lot of money, and I don't think he should just rest in his laurels, I think that he needs to be as Michael Jackson. If he wants to emulate Michael he needs to begin to start laying the groundwork as to how he can be a trendsetter."
"Ich denke Justin Bieber ist ein wenig gelangweilt. Er hat eine Menge erreicht, viel Geld ist involviert, er kann gehen und kommen wie es ihm gefällt und ich bin nicht sicher ober er auf sein Mangement oder sein Beraterteam hört oder nicht. Aber was ich vorschlage, dass er sein destruktives Verhalten in etwas postives verändern muss, damit er ein Vermächtnis hinterlassen kann. Er ist extrem talentiert, er ist gut aussehend. Er hat viel Geld gemacht und ich denke nicht er sollte sich auf seinen Lorbeeren ausruhen. Ich denke er sollte wie Michael Jackson sein. Wenn er Michael Jackson nacheifern möchte muss er beginnen die Grundsteine zu legen wie er ein Trendsetter sein kann."
She does point out the apparent differences in work ethic between Jackson and Bieber. "Michael Jackson never hung out. Michael Jackson never had a large entourage like that. Michael Jackson never played. I remember in the seven years that I worked for him I suggested we go to a movie and he looked at me as if I were crazy. We went bowling one time when he took the kids. Michael Jackson was about business. He always wanted to be the best. He wanted to be the most successful. He wanted to break the records. He wanted to leave a legacy."
Sie weist auf die signifikanten Unterschiede in der Arbeitsethik zwischen Jackson und Bieber hin. "Michael hing nie aus. Michael Jackson hatte nie ein so großes Gefolge. Michael Jackson spielte nie. Ich erinnere mich an die 7 Jahre, die ich mit ihm arbeitete und ich schlug ihm vor in einen Film zu gehen und er schaute auf mich als wenn ich verrückt wäre. Wir gingen zum Bowling als er die Kinder mitnahm. Michael war ein Geschäftsmann. Er wollte immer der Beste sein. Er wollte der Erfolgreichste sein. Er wollte ein Vermächtnis hinterlassen."
In the music business, the importance of good management cannot be overemphasized. "I think that his management have done a great job thus far but you know sometimes when you get on the level of Justin Bieber or Michael Jackson it gets a little bit more than one person can handle."
Im Musikbuisiness kann die Wichtigkeit vom einem guten Management nicht überbewertet werden. "Ich denke sein Management hat einen großartigen Job gemacht bislang, aber wenn Du zu einem Level kommst von Justin Bieber oder Michael Jackson benötigt es mehr als eine Person."
Jackson was surrounded by a team who supported him, but, as Bain asserts, he also encouraged them to tell him when he was wrong. "There is a misconception. Michael Jackson didn't like 'yes-men'. When we would sit at the table with him he would get angry when we did not tell him what we really thought, he really would."
Jackson war umgeben von einem Team das ihn unterstützte, aber Bain sagt das er auch sie ermutigte ihm zu sagen wenn er falsch liegt. "Da gibt es ein Mißverständnis. Michael Jackson mochte keine Ja-Sager. Wenn wir am Tisch mit ihm saßen wurde er ärgerlich wenn wir ihm nicht wirklich sagten was wir dachten."
http://connecttheworld.blogs.cnn.com...eber-is-bored/
Kommentar