thread oben

Einklappen

Ankündigung

Einklappen
Keine Ankündigung bisher.

Artikel von Dr. Firpo Carr

Einklappen
X

• Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

• Zitat von babbelgam Beitrag anzeigen
    Find ich sehr schade,dass es hier lahmt,aber als Englischdumpfbacke.verstehe ich nicht's,sonst hätte ich meinen Senf schon abgegeben!

Lg
    Ich mach' mich nachher mal an eine Übersetzung.

Kommentar

• Ohhh...Lieben dank Rain!!!!!

Liebe Grüsse babbelgam

Kommentar

• Ich hab' das ganze in Word rot geschrieben und jetzt will es sich nicht mehr auf schwarz umstellen lassen.... dann bleibt's halt rot.

Obgleich ich weder Psychiater noch Psychologe bin, war ich dennoch geschmeichelt über die Einladung, Lehrbeiträge für eine Online-Diskussionsgruppe zu halten, die von der Vereinigung afroamerikanischer [oder hätte ich ‚black’ als ‚schwarz’ übersetzen sollen? Herrjemine, man hat immer Sorge, irgendwas politisch Unkorrektes zu schreiben und es dabei doch gar nicht so zu meinen...] Psychologen im Vereinigten Königreich gefördert wurde: Die Simme der afroamerikanischen Psychologen in Großbritannien. Ich hatte nicht geahnt, dass meine College-Psychologiekurse, in Verbindung mit weiteren unabhängigen Studien der Schwierigkeiten / Kompliziertheiten des menschlichen Verhaltens, zu einer solchen Ehre führen würden. Um realistisch zu sein: Man benötigt keine Ausbildung in mentaler Gesundheit, um zu wissen, dass Menschen auf der ganzen Welt untröstlich und am Boden zerstört sind über den verfrühten Tod von Michael Jackson. Denkt daran, ich rede nicht von gedankenlosen Teenager-Groupies, die sich wahllos an jeden heften, der als der neueste aufstrebende Star angesehen wird. Nein, ich rede über sehr rationale Menschen, manche von ihnen hochgebildet, die eine klaffende Lücke in ihrem Herzen spüren. Faszinierenderweise waren manche anscheinend Fans, ohne sich dessen wirklich bewusst zu sein; unbewusste Fans, wenn man so will. Schaut Euch ein Beispiel davon in einem unaufgeforderten Brief an, den ich kürzlich erhielt und den ich hiermit mit der Erlaubnis der Schreiberin kopiere:

„Guten Abend, Dr. Carr. Ich wollte einfach jemanden erzählen, wie sehr ich Michael vermisse. Meine Familie und meine Freunde verstehen das anscheinend nicht. Ich war per se nie ein Fan (ich mochte seine Musik, aber ich bevorzuge eher Instrumental- und klassische Musik), doch nachdem er starb, wurde mir klar, was für eine besondere Seele wir verloren haben. Ich kann es kaum erklären. Die Anziehungskraft, die er ausübt, sie zieht mich zu ihm hin, und nun ist er tot. Denken Sie als ein Mann der Religion, dass meine Trauer und meine Suche nach Antworten eine Form der Vergötterung ist? Ich mache mir Sorgen darüber. Niemandes Tod hat JEMALS solche Reaktionen bei mir ausgelöst. Ich kann es nicht erklären. Ich mache mir einfach Sorgen darüber, dass die viele Zeit, die ich damit verbringe, über Jackson nachzudenken, und die Energie, die ich dazu verwende, nachzuforschen und zu lesen etc., sehr nahe daran ist, ihn über meinen Vater und Erretter zu stellen. Haben Sie irgend einen Anhaltspunkt zu dem sehr messianischen Bild, das Jackson verwendete? Betrachtete er sich selbst als Botschafter? Warum bewegt dieser Mann derart meinen Geist / meine Seele? Ich klinge verrückt. Ich bin es aber dennoch nicht. Ich hörte, dass viele auf Elvis’ Tod ähnlich reagierten. Aber, Mensch, ich bin ein gebildeter, professioneller, rationaler Mensch. Diese Gefühle sind völlig neu für mich. Danke, dass ich meine Gedanken ganz privat (jetzt nicht mehr) ausdrücken konnte. Mit den besten Wünschen, MZ.“

Eine weitere Trauernde, die mir ebenfalls erlaubte, ihre unaufgeforderten Gefühle [
        ja, das klingt doof, mir fällt’s gerade nicht besser ein – gemeint ist eben, FC hat die Schreiberinnen nicht aufgefordert, zu schreiben, sie schrieben ihm unaufgefordert] zu veröffentlichen, schreibt aus Übersee: „Ich nutze diese Gelegenheit, Ihnen aus ganzem Herzen zu danken für das, was Sie für Michael getan haben, während er unter uns war. Ich vermisse ihn schrecklich, und ich bin froh, dass es Leute wie Sie gab, die ihm zeigten, dass er als Mensch respektiert wurde und die ihn nicht nur als Geldmaschine sahen. Und ich wünschte für ihn, er wäre in seinen letzten Tagen von Menschen wie Ihnen umgeben gewesen, doch das war nicht der Fall. Mein Name ist Cherhazade KHALDI, ich bin Französin. Seit Michaels Tod bin ich am Boden zerstört. Ich denke, es sind mehr Spieler in seinen Tod involviert. Lügner. Leute, die ihn finanziell ausnutzten. Ich will die Wahrheit und Gerechtigkeit für die wunderbarste Pesron der Welt, Michael Jackson. Darum tue ich alles, was ich kann, für die Wahrheit. Ich unterstütze die „This is not it“-Kampagne. Ich übersetze Larry Nimmers Dokumentation, “The Untold Story of Neverland“. Michael wurde nicht fair behandelt. Er wurde wie ein Werkzeug behandelt, ungeachtet der Tatsache, dass er ein wundervoller Mann war; so rein und gut zu Menschen, und sein Tod ist eine riesige Tragödie für die ganze Welt. Deshalb habe ich so großen Respekt vor Menschen wie Ihnen, die Ihre Stimme erheben, um die Wahrheit zu sagen, und es ist wirklich eine Ehre für mich, die Gelegenheit zu haben, Ihnen dies zu sagen. Übrigens, ich liebe Ihre Artikel. Ich danke Ihnen so sehr.“

Die Bibel spricht freimütig über den hässlichen, unversöhnlichen „Stachel“ des Todes. Manche verstehen dies so, dass es auf verschiedenen Ebenen wahr ist; eine davon ist die, dass, da die Toten ohne Bewusstsein sind, es die Lebenden sind, die leiden, da sie ihre Geliebten schmerzlich vermissen. Die Toten sind sich unserer Gefühle nicht bewusst. „Wir wissen, dass wir sterben werden“, schrieb der weise König Salomon, „doch die Toten wissen nichts.“ Ganz gewiss verursacht der Tod eines geliebten einen sengenden Schmerz – einen unbeschreiblichen „Stachel“ – der anders ist als jeder andere Schmerz, den die menschliche Seele in der Lage ist zu erfahren. Aber die, die wissen, leiden nicht so wie die Uneingeweihten. Der Apostel Paul, an den Michael glaubte [
        oder dem er die Worte, die er sagte, glaubte] wie er auch an Salomon glaubte, erklärte: „Und zu der Frage, die aufkam, Freunde, was mit denen geschieht, die bereits tot und begraben sind, wollen wir Euch nicht länger im dunkeln lassen. Zuerst dürft Ihr sie nicht als Menschen betrachten, die nichts mehr haben, auf das sie sich freuen können, so als ob das Grab das letzte Wort sei.“ Nein, das Grab ist nicht „das letzte Wort“. Billionen, die in der Vergangenheit starben, werden wiedererweckt werden, um hier auf der Erde wieder zu leben, in einem Paradies, von dem Michael eine klare Vision hatte. Das Elend, Michael zu vermissen, wird eine Sache der Vergangenheit sein! – Rev. 21:3-5.

Ist Jehova unglücklich darüber, Michael zu vermissen? Die Bibel beschreibt Jehova, den Schöpfer, als einen „glücklichen Gott“. Doch er wird auch dargestellt als jemand, der auch andere Emotionen erfährt, darunter intensiven Ärger. Aber kann er mit Recht wahrgenommen werden als gelegentlich unglücklich? Mehr noch, ist er, wie MZ und Cherhazade Khaldi weiter oben, unglücklich darüber, Michael zu vermissen? Nun, während Unglück / Jammer (oder jeder ähnliche Begriff) nicht der beste Ausdruck sein mag, zeigt die Bibel, dass Gott seine treuen Diener vermisst, die nun im Tode schlafen. „Setze eine Zeit fest, zu der du mich wiedersehen wirst“, forderte der treue / gläubige Hiob, als er Tod und Auferstehung erwartete. Wie dachte Gott über Hiob als seine treue Kreatur, schlafend im Grab? „Voll Heimweh, sehnend nach der Kreatur, die du erschaffen hast, du rufst – und ich antworte!“ Gott verlangt, ja sehnt sich danach, Hiob wiederzuerwecken! So ist es mit unzähligen Millionen, die im Tode schlafen.

Ist Jesus unglücklich darüber, Michael zu vermissen? Die Bibel sagt, Jesus Christus spiegelt den wahren Charakter Jehovas. Mit Sicherheit ist Jesus „ die Reflektion von Gottes Herrlichkeit und die exakte Repräsentation (griechisch, „Charakter“) seines wahren Wesens.“ Wenn Jehova sich also danach sehnt, die Toten zu erwecken, so kannst Du glauben, dass es Jesus ebenso geht. Tatsächlich war Jesus, als sein Freund Lazarus starb, voll Kummer, obwohl er wusste, er würde Lazarus wiedererwecken! „Ich bin die Auferstehung und das Leben“, erklärte Jesus. „Wer an mich glaubt, auch wenn er tot ist, soll dennoch leben“. „Als Maria (Lazarus’ trauernde Schwester) zu Jesus kam und ihn sah, fiel sie zu seinen Füßen und sagte zu ihm, Herr, wärest du hier gewesen, wäre mein Bruder nicht gestorben. Als Jesus sie und die Juden, die mit ihr kamen, weinen sah, stöhnte er im Geiste, und war bekümmert. Und sagte, Wohin habt Ihr ihn gelegt? Sie sagten zu ihm, Herr, komm und sieh.“ Und was tat der wunderwirkende Sohn Gottes als nächstes? Ziemlich einfach, „Jesus weinte.“ Danach erweckte der weinende Jesus Lazarus mit der Kraft des heiligen Geistes, die Jehova, der sich selbst danach sehnt, die Toten zu erwecken, ihm gab.

Zugegeben, es ist wahr, was Jeannie, die mir auch schrieb, sagte: “Ganz gleich, welches Ergebnis bei irgendwelchen kommenden Anklagen bezüglich dieser Ratte (Dr. Conrad Murray) herauskommt, die Welt wurde einer reinen und ehrlichen Seele beraubt. Keine gerichtlichen Verfahren und Strafen können ihn uns zurückgeben.“ Dies ist gewiss eine harte und Bauchkrämpfe verursachende Realität. Doch seid ermutigt, denn wie weiter oben gesagt, Gott kann ihn uns zurückgeben. „Denn mit Gott“, liebe Jeannie, „wird nichts unmöglich sein.“ Frieden und Segen an alle. Amen.

Kommentar

• Und wieder habe ich das Gefühl,der schreibt bei uns im forum ab.
          Warum???Ähnlich klingende Wortlaute und diesmal keine verstäketen Andeutungen über irgendwelche Übeltäter.Mehr den versuch zu trösten über den Glauben den Verlust von Michael zu überwinden.

Rain,nochmal danke und an alle

Liebe grüsse
          Zuletzt geändert von babbelgam; 27.01.2010, 03:20.

Kommentar

• Danke Rain für die ÜBersetzung. Super! Das liest sich ja schon in deutsch schwer, geschweige denn in englisch.

Ja, was sagt uns der Text? Ich denke, er soll uns Hoffnung geben und zwar zum einen darüber, dass es vielen Menschen in Bezug auf Michael so ergeht wie uns. Diese Offenbarungen, wie hier präsentiert, habe ich wahrlich sehr oft in diesem deutschsprachigen Forum gelesen. Fast immer sprachen da meine Gedanken und Gefühle aus diesen Texten von Fremden! Daher kann ich mir vorstellen, dass es den Menschen auf der ganzen Welt so ergeht wie uns.

Hoffnung zum anderen, dass nichts unmöglich ist...!? Ja, sehr stark erscheint natürlich der Glaube der Zeugen Jehovas hervor. Will er uns trösten oder bekehren? Ich denke, doch trösten, da er auch Jesus erwähnt.

Kommentar

• hier der januar- schriftwechsel vom nachlassgericht.
              habe das immer hier notiert, also bleibe ich auch mal dabei.
              01/29/2010 Notice of Change of Address
              Filed by Attorney for Claimant

01/29/2010 Opposition Document (MR. JACKSON'S OPPOSITION TO MOTION TO QUASH )
              Filed by Attorney for Petitioner

01/29/2010 Response (MR. JACKSON'S RESPONSE TO SEPARATE STATEMENT )

01/29/2010 Miscellaneous-Other (COPIES OF OUT-OF-STATE AUTHORITY PURSUANT TO RULE 3.1113 OF THE CA RULES OF COURT )

01/29/2010 Proof of Service (PROOF OF SERVICE OF OPPOSITION TO MOTION TO QUASH )

01/29/2010 Order - Other (ORDER DENYING PETITION FOR LETTERS OF ADMINISTRATION FILED BY RONNIE L. NEWT )

01/26/2010 Creditor's Claim (AMT $3,000.00 BY UNIVERSAL MUSIC PUBLISHING GROUP )
              Filed by Petitioner in Pro Per

01/25/2010 Creditor's Claim ($212,000.00 )
              Filed by Claimant

01/22/2010 Creditor's Claim ($285,000.00 BY THE MACHINE MANAGEMENT, LLC )

01/22/2010 Creditor's Claim (AMT $374,403.24 BY CRAIG A JOHNSON )

01/22/2010 Creditor's Claim ($285,000.00 BY JONATHAN SHEINBERG )

01/22/2010 ExParte Application & Order

01/22/2010 Probate-Other

01/21/2010 Objection Document
              Filed by Attorney for Objector

01/21/2010 Creditor's Claim ($275,446.08 )
              Filed by Attorney for Claimant

01/19/2010 Creditor's Claim (AMT $4,722.01 BY JOSE TADEO MAREQUE )

01/15/2010 Creditor's Claim (INDIVIDUAL AND PERSONAL ASSISTANT HOMESCHOOL STUDENT EXPERT, MCCOY C MCMILLAN AND CLAIRE C MCMILLAN AMT $0 OR $2,002,000.00 TBD )

01/14/2010 Ltr-Special Administration-IAEA (EXTENDED until further court order )
              Filed by Special Administrator

01/14/2010 MOTION - QUASH

01/14/2010 Miscellaneous-Other (THE ESTATE OF MICHAEL JOSEPH JACKSON'S SEPARATE STATEMENT IN SUPPORT OF ITS MOTIONT QUASH THE DEPOSITION SUBPOENA FOR PRODUCTION OF BUSINESS RECORDS...ETC. )
              Filed by Petitioner

01/13/2010 Creditor's Claim ($55,032.16 )
              Filed by Claimant

01/13/2010 Creditor's Claim ($0 or $2,002,000.00 TBD )
              Filed by Claimant

01/13/2010 Spousal Property

01/12/2010 MOTION - SEAL COURT RECORDS

01/11/2010 Stipulation and Order

01/06/2010 Creditor's Claim (AMT $3,300,000.00 BY JOSE FREDDIE VALLEJO )

01/04/2010 Order-Court Fee Waiver

01/04/2010 Order - Other (EXTENDING LETTERS OF SPECIAL ADMINISTRATION WITH GENERAL POWERS )

01/04/2010 Request
              Filed by Real Party in Interest

01/04/2010 Order - Other (ORDER ON MEDIA REQUEST TO PERMIT COVERAGE - DENIED )
              Filed by Real Party in Interest

Kommentar

• und der neue artikel kommt gleich hinterher:
                Understanding Michael Jackson

His thoughts on heaven, hell, & the rapture

By Dr. Firpo Carr

Los Angeles Sentinel Newspaper

January 28, 2010 - February 3, 2010
                Day 217, Week 31, Article 30

Fans who understand Michael Joseph Jackson have a hole in their heart. Every time they hear one of his songs; see one of his videos; or encounter a situation that reminds them of him, they experience great emotional pain. They're left with a soul-shaking vacuum in the pit of their psyche. No article or commentary can remove it. However, a sustainable hope can still be had. Before entertaining this hope, please allow me to address the numerous emails I received regarding my previous article, "The Misery of Missing Michael." (January 21, 2010)

Many have asked that since Michael Jackson embraced the teachings of Jehovah's Witnesses, what do they teach about heaven, hell, earth, and the rapture. Also, given the tragic situation of the aftermath of the Haitian earthquake, many wonder what magnanimously wonderful gesture Michael would have performed were he still with us. Couple this with a YouTube video where the President of Haiti clasps the Witness publication, What Does the Bible Really Teach? (2005) at a press conference, and the Witnesses are in the news, albeit through the backdoor. (http://www.dailymotion.com/video/xbw...our-mon-p_news). The Bible Teach book, an international bestseller, is free of charge from the Witnesses. And, appropriately, it discusses heaven, hell, God's purpose for the earth, and the rapture. Here's what the Witnesses believe:

Eternal Life of Earth: Jehovah God did not create Adam and Eve to die. Death was the penalty for disobeying one simple command, namely, not to eat fruit from a certain tree. It's like having all kinds of desserts--pies, cakes, cookies, candy, etc.--to choose from, but being told by your parent not to take a cookie from a certain jar. "If you do," your parent explains, "you'll be in big trouble." It logically follows, then, that if you obey your parent's instruction, you won't be "in big trouble." So it was with God's first children, Adam and Eve. If they obeyed God, their Creator-Parent, they wouldn't have died, plunging any prospective offspring into "big trouble." In fact, they'd be alive today, having populated a beautiful paradise earth with perfect children.

Encouragingly, Michael Jackson knew that God has not given up on this vision. "This is what Jehovah has said, the Creator of the heavens, He the true God, the Former of the earth and the Maker of it, He the One who firmly established it, who did not create it simply for nothing, who formed it even to be inhabited: ‘I am Jehovah, and there is no one else.'" (Isa. 45:18, New World Translation) The earth is destined to become a paradise where all humankind will live in peace and harmony forever. It's the same paradise earth mentioned in the Lord's Prayer: "Thy will be done in earth, as it is in heaven." (Matt. 6:9, King James Version) Indeed, "Happy are the mild-tempered ones, since they will inherit the earth." (Matt. 5:5, NWT) This is what Michael Jackson believed till the day he died. This is what Jehovah's Witnesses teach.

A Harmless Hell: A burning hell was never an option for Adam and Eve. Michael Jackson knew this. Here's how the Genesis account reads: "And Jehovah God also laid this command upon the man: ‘From every tree of the garden you may eat to satisfaction. But as for the tree of the knowledge of good and bad you must not eat from it, for in the day you eat from it you will positively die"--not burn in fiery hell. (Gen. 2:16, 17, NWT) In other words, Adam would cease to exist, just as he didn't exist before God created him. God explained, ‘from dust thy art, and to dust thy shall return'--not burn. (Gen. 3:19, KJV) God would never think of frying the unfaithful. Instead, when he spoke of wicked people who "built the high places...in order to burn their sons and their daughters in the fire," he was sickened and said that it was "a thing that I had not commanded and that had not come up into my heart." (Jer. 7:31, NWT) God suffers ‘heartburn' at the mere thought of roasting the rebellious!

Life in Heaven: If you were to ask the average churchgoer, who firmly believes he is going to heaven when he dies, what he'll do when he gets there, he probably wouldn't have a clue. This is an observation, not a criticism. I found this to be the case when I questioned many hundreds of my university students during a comparative religion class that I've taught for over 15 years. In any case, the Bible says that the limited "little flock" of a 144,000 heaven-bound resurrected humans will rule as just, fair-minded kings; act in the capacity as loving, empathetic priests; and adjudicate as understanding, compassionate judges when in heaven. (Luke 12:32; Rev. 5:9, 10; 7:4; 14:1-3; 20:4-6, 12; 22:1, 2) They will act as representatives of God and Christ in dealing with an unnumbered earthly "great crowd" that lives through the "great tribulation," as well as countless resurrected ones. (Rev. 7:9; Acts 24:15; John 5:28, 29) Michael Jackson was convinced of this, as are Jehovah's Witnesses.

Wrestling with the ‘Rapture': While some understand that the Bible teaches that the faithful will be taken directly to heaven without ever dying (1 Thess. 4:17)--called the rapture by some; though this term in not found in the Bible--Michael Jackson believed, as do Jehovah's Witnesses (from which the King of Pop adopted his own belief), that those who go to heaven have to die first.

If you believe that people are raptured straight to heaven without ever dying (something that the Lord Jesus Christ himself didn't do), then the inspired apostle Paul offers to elucidate matters for you: "You unreasonable person! What you sow is not made alive unless first it dies; and as for what you sow, you sow, not the body that will develop, but a bare grain, it may be, of wheat or any one of the rest; but God gives it a body just as it has pleased him, and to each of the seeds its own body." (1 Cor. 15:36-38, 50, NWT) When the "little flock" dies, their physical bodies are planted on earth, after which their spiritual bodies are raised to heaven. Paul validates:

"And there are heavenly bodies, and earthly bodies; but the glory of the heavenly bodies is one sort, and that of the earthly bodies is a different sort....So also is the resurrection of the dead. It is sown in corruption, it is raised up in incorruption. It is sown in dishonor, it is raised up in glory. It is sown in weakness, it is raised up in power. It is sown a physical body, it is raised up a spiritual body. If there is a physical body, there is also a spiritual one." (1 Cor. 15:40-44, NWT) I'm sure you have further questions. Ask Jehovah's Witnesses when they come by, just as people asked Michael Jackson when he went door-to-door as one of Jehovah's Witnesses.

Also, Visit the official Web site of Jehovah's Witnesses at http://www.watchtower.org/. There you will find a Bible-based message in a staggering, unprecedented 387 languages. This site gets over 60,000 hits every day! Finally, perhaps you can adopt a regimen whereby you learn to cope and function in a world minus Michael Jackson. Embrace his beliefs, if you will, as a way of coping. This is truly "Understanding Michael Jackson." This is what his family does. This is how his children are getting by. This is what helps me endure. Meanwhile, stay tuned for the article, "Jacking Michael Jackson: Echoes of a Conspiracy."

Kommentar

• Der Meinung bin ich auch!Die Zeugen nutzen jede Gelegenheit zu Missoniren und in den USA noch stärker als bei uns.

Kommentar

• mir sagt der artikel auch sonst nichts- gar nichts..............

Kommentar

• Ich denke,der will einfach mit SpekMäuse fangen.

Kommentar

• Ein neuer Artikel von Firpo Carr.......
                        Jacking Michael Jackson

Echoes of a conspiracy

By Dr. Firpo Carr

Los Angeles Sentinel Newspaper

February 4 - 10, 2010

Day 224, Week 32, Article 31

Two of Michael Jackson's three children-his beautiful daughter Paris, and handsome older son Prince Michael-accepted an award for him at this year's Grammy celebration. Whether it was a classy move on the part of the Grammy Gods, or brash exploitation of the Gloved One's loved ones, I'll leave for others to determine. Of course, an argument can be made that they are, in fact, Jacksons; and wowing a worldwide audience is naturally in their blood, so to speak. On the other hand, whether genetics is a factor or not, exposing the children to a curious world of onlookers may be moving them along too far too fast, especially after their Daddy's relatively recent death. Furthermore, given the fact that the rigors of showbiz robbed a tender-aged Michael Jackson of his own childhood, it is highly unlikely that the King of Pop would have exposed his Dashing Prince and Precious Princess to a voyeuristic global village. Whatever the case, a growing number of people firmly believe Michael Jackson's legacy has been-and is being-illegally hijacked. They believe a conspiracy is afoot.

Although behind the scenes plans have been in the works to charge Dr. Conrad Murray, Michael's physician, with involuntary manslaughter for some time now, questions like these from a concerned fan persist: "How is the Michael Jackson investigation going? Do you think those investigating know of the truth that Michael was...murdered? Or at least have an idea that he was? And do you think they are investigating his death as if it were a murder?" Many believe that charging Murray should be the tip of the iceberg. They're convinced that powerful transnational forces conspired not only to murdered Michael, but are now making untold millions in profit dollars in the post-Jackson era. Since a conspiracy implies organization, the perpetrators are perceived by many fans to be organized criminals. Collusion between various parties-even criminal organizations-is indeed a serious charge.

If, in fact, investigators are proceeding as if an extravagant conspiracy is involved, it would explain why it has taken so long, and also may well suggest that more arrests are in the offing. Still, the public is usually in the dark when it comes to the intricacies of clandestine criminal conspiracies. As one authoritative work puts it: "The disadvantage of a conspiracy includes the long-term commitment to gather evidence, which is likely to be manpower-intensive. In major investigations, extensive surveillance is conducted and testimony of witnesses needs to be verified and corroborated, which often requires overtime and manpower. Multiple venues often pose political and logistical problems." And, of course, not just any law enforcement officer can effectively conduct an investigation. The same work reveals: "The investigator must be well trained in [specialized] methods and also be allowed time and resources to conduct such complex and long term cases."

There are two types of criminal conspiracies, ongoing and chain. As its name implies, an ongoing conspiracy is one that exists simultaneously while it is being investigated. A chain conspiracy is when all co-conspirators are connected, but only certain ones interact with certain others. This effectively provides layers of protection for key figures behind criminal activities-particularly those who hide behind legitimate businesses. Still, prosecutors are enamored with conspiracy cases as these relate to organized criminal activity. Why? "Conspiracy cases allow prosecution of leaders of organized crime groups even when they attempt to insulate themselves with subordinates, or when they remain in a foreign country, never entering the United States where the objective of the conspiracy is reached." Here are another 10 other reasons (there are more) why prosecutors favor conspiracy charges:

1. Conspirators don't have to know each other.

2. Each is responsible for the actions of the others.

3. Each is an agent for each other.

4. Conspirators don't have to know the actions of others.

5. Any action that carries out the objective of the conspiracy is an overt act.

6. Overt acts don't have to be criminal acts.

7. Overt acts need not be known by all participants.

8. Any act or statement by one conspirator can be used against all.

9. A statute of limitations applies and varies between states.

10. Evidence against one defendant is evidence against all.

Perhaps the above may help Michael Jackson fans, and others, understand why certain investigations take so long. If Michael Jackson's death is in fact the result of an elaborate ongoing conspiracy, then this would explain seeming delays. Intriguingly, the Patriot Act, legislation that remains a cause for concern on the part of the American Civil Liberties Union (ACLU), is an invaluable tool in conspiracy cases. In any event, if Michael Jackson's legacy has been and is being hijacked due to a conspiracy, we're in for a long court battle. Fire up your DVRs.
                        Quelle: www.firpocarr.com

Kommentar

• das die verhandlungen sehr lange dauern können, dass ist uns allen
                          doch wohl klar. es braucht halt seine zeit, wenn wirklich alle
                          beteiligen ärzte vernommen werden sollen.
                          aber die, die im hintergrund ihre fäden gesponnen haben,
                          werden wahrscheinlich gar nicht beachtet.
                          warum denn auch, es gibt doch genug verdächtige.
                          gibt es einen grund nach ihnen weiter zu suchen?
                          für uns schon, aber....

Kommentar

• Michael Jackson's legacy has been and is being hijacked due to a conspiracy, we're in for a long court battle.
                            Carr liest ab und zu meine Gedanken, lol.

Ich gehe davon aus, dass sämtliche wichtige Papiere von MJ während/nach MJs Tod entfernt wurden.

Und nicht umsonst wird jetzt -zig mal der Öffentlichkeit suggeriert, wie MJs Zimmer aussah u. was für Rezepte auf fremde Namen total offen herumlagen. Klar: Murray wär ja so doof: nicht nur als ungelernter Anästhesist mit einem Patienten bis zu seinem Tode rumzuexperimentieren, sondern ja auch noch so schwachsinnig, seine eigenen Medi-Spuren zu hinterlassen...

Für WIE BLÖD hält man uns eigentlich? ... -

Kommentar

• diese sogenannten offiziellen (autopsie)berichte sollen doch bloß Murrays verteidigung untermauern!
                              ich will die hoffnung ja nicht aufgeben, dass während des prozesses doch noch die wahren hintergründe auf den tisch kommen. aber wie es zur zeit aussieht, haben die hintermänner die fäden recht fest in der hand.

Kommentar

• Gibt es schon eine Übersetzung?
                                Die Translater machen mich nicht wirklich schlau.

Kommentar

thread unten

Einklappen
                                Lädt...
                                X