thread oben

Einklappen

Ankündigung

Einklappen
Keine Ankündigung bisher.

Menschen die sich an eine Begegnung mit Michael Jackson erinnern

Einklappen
X

• Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

• Smelly Jackson

I'm gonna talk about it, I don't care how you feel.'Cause y'all all done talked about it at your house anyway.Me and Michael personal friends. I've been on CNN with Michael, took him to church one time. Michael a good dude. Michael all right. Michael just different, that's all. That's the only thing. Mike just different. That's 'cause mike got that other kind of money. If you had money like mike, you'd be different, too.

I talked to mike, too. I talked to him real.
    I tell Mike all the time, man, you can't have no more kids out at the house. I'm sorry -- you can love them all you want, but they can't stay. Everybody got to go. You know, what they coming out there for, anyway?

You can change the name of it from neverland to "never again" land. I'll hang a sign on the gate, " I don't care how you feel about it. Yes, I said it. You ain't sending no more sick kids to my house.That's the Make a Wish Foundation, sending all them sick kids to the house. I told Michael, you ought to let me write the Make a Wish Foundation a letter.

He got a room at his house set up for them sick kids.He got oxygen tanks all over the place for them.In case they got sick, he got hospital beds, extra medicine, and blood -- hey!

Steve Harvey.

Ü folgt!

Kommentar

• Smelly Jackson

Amitabh Bachchan recalls chance meeting with Michael Jackson.

Amitabh Bachchan has recalled a chance meeting he once had with Michael Jackson.
      The 70-year-old star wrote an account of his unexpected meeting with Jackson on the fourth anniversary of the pop icon's death.
      "And its 4 years since the death of Michael Jackson ..." wrote Bachchan. "A true phenomena, if ever there was one .. I had met him in New York once, when he had knocked on my Hotel room door by mistake, thinking it was his ... we were staying in the same Hotel.

"Earlier I had been to a concert of his in Jacksonville .. had no tickets, no room bookings, nothing ... but managed to get a place right on the last tier of the stadium he was performing in .. such fantastic memories .. !!"
      Jackson fans from around the world have paid tribute to the iconic star on social networking sites.
      The singer passed away in Los Angeles on June 25, 2009.
      His children Paris and Prince Jackson recently testified in the wrongful death trial filed against AEG, promoters of the ill-fated 'This Is it' tour.

Source: digitalspy.

Amitabh Bachchan erinnert sich an die chance eines treffens mit Michael Jackson.

Amitabh Bachchan hat sich an die chance eines treffen eines einstigen treffens mit Michael Jackson erinnert.
      Der 70järige star schrieb anlässlich des vierten jahrestages des todes der pop ikone einen bericht über sein unerwartetes treffen mit Jackson.

"Vier jahre sind vergangen seit dem tod von Michael Jackson ..." schrieb Bachchan. "Ein wahres phänomen, wenn es jemals so etwas gab ... Ich traf ihn einst in New York, er klopfte irrtümlicher weise an die tür meines hotelzimmers, im gedanken es das von seinem .... wir waren im gleichen hotel.

Davor war ich auf seinem konzert in Jacksonville ... hatte kein ticket, kein hotelzimmer gebucht, nichts .... doch bewerkstelligte es, einen platz in der letzen reihe des stadions zu organisieren, in dem er auftrat ... grossartige erinnerungen ... !!"

Jackson fans von überall auf der welt zollten ihren tribut via sozialer netzwerke für den ikonenhaften star.
      Der sanger verstarb am 25. Juni 2009 in Los Angeles.
      Seine kindere Paris und Prince Jackson traten als zeugen im prozess gegen den konzert promotors AEG auf, das This Is It konzert, das nie stattfand.

Hab leider kein foto von Amitabh Bachchan gemeinsam mit MJ finden können.
      Ist mir leider kein begriff, wiki kennt ihn gut.

Edit:

I was *****'s fan: Raj Thackeray
      Jun 27, 2009, 09.54 AM IST

(Bild enthalten)

The late Michael Jackson was received at the airport by Raj Thackeray More Pics

Michael Jackson's only tour of India in 1996 had been the first major step of Raj Thackeray's political career.

The Shiv Sena had just come to power and Raj had the state at his feet as at the time, his cousin and Shiv Sena chief Bal Thackeray's son, Uddhav, was yet to make his political presence felt.

Raj was the defacto Number 2 in the party and it was natural that the Maharashtra government rolled out the red carpet when he, in association with Wizcraft, decided to hold the MJ concert.

But it had served as ready fodder for Sena opponents. Critics questioned how could the party - the self-proclaimed torchbearer of the Marathi pride - organise a concert featuring the pop star who represented Western culture.

I knew the concert would be historical

We did not care about the criticism. I looked at Michael Jackson as a world entertainer. I have been a great fan of his music and I knew if he performed in India, it would be a historical event. We never thought he could be a political liability. Do you remember Bill Clinton only because of Monica Lewinsky or do you associate him with the great upsurge in the US economy? ******, for all his faults, did resurrect Germany. Similarly, I look at him as a great dancer, singer and composer who had a social message in his songs," recalled Raj Thackeray.

He claimed Wizcraft approached him with the idea of holding the concert in aid of Shiv Udyog Sena. "Eventually, we hardly got anything except criticism. What people didn't understand then and don't understand now is that when I insist on the Marathi cause, it does not mean I am against other languages. When we got Michael Jackson to perform, we got him as a world class musician," explained Raj.

Bal Thackeray in support of his nephew

With criticism mounting, the Thackerays' resolve to stand by MJ's concert had become bigger. The stadium had been earlier granted to Bal Thackeray's estranged brother Ramesh for a programme, but the permission was cancelled for Michael Jackson's show. Ramesh Thackeray threatened to immolate himself, but was arrested. Family friends arranged for a compromise and he kept his silence.

So did Bal Thackeray ever discuss the overriding criticism with him?

Never. He wholeheartedly supported the project. Not once did he say that it could hurt the party politically. He is an artist himself and therefore understood the phenomenon Michael Jackson was. Balasaheb was absolutely thrilled when he met Michael Jackson at Matoshree. The whole family was," Raj said.

Aditya Thackeray remembers The pop icon

Thackeray's grandson Aditya, who was only seven, has vivid memories of the Jackson visit to Matoshree. "The house was decked up and my grandpa had eagerly waited for him. Michael Jackson came and sat across Balasaheb. I was sitting on Balasaheb's lap and he called me and made me sit with him. I remember him constantly moving to some beats, which were probably playing in his head at the time. He offered his hat to Balasaheb and everyone in the house clicked pictures with him. After he left, Balasaheb told us what a great performer he was. I became his fan after that," said Aditya, who is now 20.

An awe-inspiring star: Raj Thackeray

I remember him as a very soft-spoken and extremely humble guy. But when he took the stage, he was completely transformed. His energy was awe-inspiring. I had seen him in videos and heard his music, but to see him perform live was an experience beyond my imagination. I mean, I knew what a legend he was, but I never thought he could be this big. But again, off stage, he was a very courteous person," he said.

The History concert

For Raj's supporters, the achievement of their leader was immense. Michael Jackson was a youth icon, Raj Thackeray was an icon for young Sainiks and together, they should have spun magic. It did in terms of crowds, but not in terms of money. The police claimed over 70,000 people attended the concert at Andheri Sports Complex, but the organisers Wizcraft claimed they managed to sell only 16,200 tickets. Raj's Shiv Udyog Sena was expected to get Rs four crore from the show, but got nothing and Raj decided to hold another concert, this time with music legend Lata Mangeshkar.

That was a great success, too and Raj's persona in the party grew leaps and bounds. He was now seen as someone who could identify with the youth and knew what they wanted. That was also the beginning of the cold war between Uddhav and Raj which rages on, even today.

I remember him constantly moving to some beats, which were probably playing in his head at the time - Aditya Thackeray

Im link zur fotogalerie gibt's 3 fotos zum vorstehenden text.

Michael Jackson's einzige tour in Indien in 1996 bedeutete die ersten bedeutenden Raj Thackeray's politischer karriere.

Die Shiv Sena (- partei; wiki) hatte gerade an bedeutung/macht gewonnen und Raj hatte den staat unter seinem einfluss, sein cousin Uddhav und sohn des Shiv Sena chefs Bal Thackeray machte gerade seinen politischen einfluss geltend.
      Raj war die defacto nr. 2 der partei und es war selbstverständlich, dass die Maharashtra regierung den roten teppich ausrollte, wenn er in begleitung von Wizcraft (konzertagentur ?), die das konzert abhielten.

Aber es erwies sich als ein gefundenes fressen für die gegner von Sena. Kritiker stellten in frage, warum die partei ein konzert möglich macht, das einen popstar zeigt, der die westkultur vertritt - und das alles organisiert durch einen öffentlich selbst ernannten fackelträger des stolzes von Marathi.

Ich wusste, das konzert würde von historischer bedeutung sein

Wir schenkten den kritikern keine beachtung. Ich sah Michael Jackson als einen welt entertainer. Ich war ein grosser fan seiner musik und ich wusste, dass - wenn er in Indien performte - das ein historisches event sein würde. Wir haben nie angenommen, dass er gegenstand politischer verbindlichkeiten sein würde. Erinnert man sich Bill Clinton nur wegen Monica Lewinsky oder bringt man ihn in verbindung mit der belebung der US-wirtschaft? H..ler, mit all seinen verfehlungen, hat Deutschland wiederbelebt.
      Ich schaue auf ihn wie auf einen grossen tänzer, singer und komponisten, der eine soziale message in seine songs packte," erinnerte sich Raj Thackeray.

Er behauptete, dass Wizcraft ihm diese idee näher brachte, dieses konzert zu gunsten von Shiv Udyog Sena zu geben. "Am ende bekamen wir kaum mehr als kritik. Was die leute damals und jetzt nicht verstanden ist, dass wenn ich auf Marathi bestehe, bedeutet das nicht, dass ich gegen andere sprachen bin. Indem wir Michael Jackson für die performance gewinnen konnten, gewannen wir ihn als einen weltklasse musiker," erklärte Raj.

Bal Thackeray fördert seinen neffen

Die entschlossenheit Thackeray's trotz wachsender kritik hinter dem MJ konzert zu stehen, wuchs stetig. Das stadion war schon im voraus an den von Bal Thackeray lebenden bruder Ramesh für ein programm reserviert, doch die genehmigung wurde anulliert wegen Michael Jackson's show. Ramesh Thackeray drohte sich selbst zu opfern, wurde aber festgenommen. Freunde der familie boten einen kompromiss und er bewahrte stillschweigen.

Stellte Bal Thackeray die ihn betreffende überragende kritik jemals zur diskussion?

"Nie. Er förderte das projekt mit ganzem herzen. Nicht einmal sagte er, dass er die partei schädigen könnte. Er ist selbst ein künstler und verstand deswegen das phänomen Michael Jackson's. Balasaheb war absolut ergriffen als er Michael Jackson in Matoshree traf. Die ganze familie war thrilled," sagte Raj.

Aditya Thackeray erinnert die pop ikone

Thackeray's sieben jähriger enkel Aditya, hat lebhafte erinnerungen an Jackson's besuch in Matoshree. "Das haus war geschmückt und mein grossvater wartete sehnlichst auf ihn. Michael Jackson traf ein und nahm gegenüber Balasaheb platz. Ich sass auf Balasaheb's schoß und er bat mich zu sich und hiess mich zu ihm setzen. Ich erinnere, dass er ständig bewegt von beats war, die er wahrscheinlich im geiste formte. Er bot Balasaheb seinen hut an und alle im haus machten fotos mit ihm. Als er wieder gegangen war, erzählte uns Balasaheb, welch grosser performer er sei. Danach wurde ich sein fan," sagte Aditya, jetzt 20.

Ein ehrfurcht gebietender star
      Raj Thackeray:

"Ich erinnere mich seiner als einen sehr sanft sprechenden und ausserordentlich bescheidenen menschen. Doch wenn er die bühne einnahm, war er wie gewandelt. Seine energie war erfurcht gebietend. Ich hatte ihn in seinen videos gesehen und seine musik gehört, doch ihn live performen zu sehen war eine erfahrung jeseits meiner vorstellung. Ich meine, ich wusste welche er legende er war, hätte jedoch nie gedacht, dass er so gross war. Noch einmal, jenseits der bühne war er eine sehr artige person," sagte er.

Das HIStory Konzert

Für die unterstützer Raj's war das zustande kommen durch ihren anführer eine ganz grosse sache. Michael Jackson war eine jugend ikone, Raj Thackeray war eine ikone der jungen Sainiks und gemeinsam sollten sie magie erschaffen. Das funktionierte in bezug auf die anziehung der massen, nicht jedoch in finanzieller hinsicht. Die polizei bestätigte, dass über 70.000 personen das konzert im Andheri Sports Complex besuchten, doch die organisatoren von Wizcraft behaupteten, dass sie nur 16.200 tickets verkauft hätten. Raj's Shiv Udyog Sena erwartete - Rs four crore ? - von der show, erhielten jedoch nichts und Raj beschloss ein weiteres konzert mit der musiklegende Lata Angeshkar zu geben.

Das wurde auch ein grosser erfolg und Raj's persönlichkeit in der partei gewann sowohl sprünge und grenzen. Er wurde nun als jemand gesehen, der sich mit der jugend identifizieren konnte und ihre bedürfnisse kannte. Das bedeutete auch der beginn des kalten kriegs zwischen Uddhav und Raj, der bis heute anhält.

"Ich erinnere, dass er ständig bewegt von beats war, die er wahrscheinlich im geiste formte." - Aditya Thackeray
      Zuletzt geändert von rip.michael; 17.09.2015, 11:10. Grund: edit

Kommentar

• Wesley Snipes Talks Being Michael Jackson's Bodyguard for 'Bad' Video

"Michael turned to me and was like, 'Are you scared?'" actor tells Jimmy Fallon on 'Tonight Show,' recalling Harlem filming of 1987 video

By Ryan Reed September 18, 2015

Michael Jackson went epic with his video for 1987's "Bad," recruiting Martin Scorsese to direct a lengthy short film about urban gangs with choreography nods to West Side Story. Among the sprawling cast was a young Wesley Snipes, who played "Mini Max" – and while the actor went on to higher-profile work in films like 1991's New Jack City, his brush with the King of Pop remains a formidable notch on his resume. Snipes reflected on the experience Thursday on The Tonight Show, recalling how he became Jackson's "de-facto" bodyguard during the Harlem shoot.

Reaching Out: The Best Michael Jackson Slow-Jams »

"I auditioned for Scorsese and Q – Quincy Jones – and they selected me out of, I don't know, maybe hundreds of guys who auditioned," Snipes says in the clip. After Fallon asks about his impressions of Jackson, Snipes tells the hilarious story – earning uproarious laughs from Questlove and the Roots.
        "The great Michael: the inspiration, the muse," he says. "Michael was very interesting – very, very interesting. He actually was a little nervous filming in Harlem because we filmed some of the 'Bad' video there in Harlem ... He was a little nervous because the fans were a little ambivalent with him. Some of them loved him. Some of them hated him. So you hear them literally yelling out, 'Michael Jackson! We love you! Oh my God – I want to have your baby.' And you have other people going, 'You ain't bleep! Michael Jackson, you ain't never coming back to the 'hood! Michael Jackson, what you do for us?'
        "So Michael turned to me and was like, 'Are you scared?'" he continues. "I was like, 'Yo, Mike, what are you talking about?' 'Are you scared? Really, are you scared?' I was like, 'No, Mike, this is Harlem, baby! This is where we grew up. They love you. Really, you're scared?' He was like, 'A little.'"

Snipes jokes that he was "demoted" from actor to "bodyguard." But he says the unorthodox gig was worth it: "I'd do it again any time," he says. "He was such an inspiration, such a wonderful talent."

Wesley Snipes teilt seine erinnerungen zum BAD videodreh in der Jimmy Fallon NBC "Tonight Show",
        Dialog:

"Ich sprach bei Scorsese und Q - Quincy Jones - vor und sie wählten mich aus unter, ich weiss nicht genau, wahrscheinlich hunderten von leuten, die vorsprachen," sagt Snipes im clip. Nachdem Fallon wegen seiner eindrücke von Jackson nachfragt, erzählt Snipes eines komisch-amüsante story - und ernte dafür tobenden applaus.

"Der grosse Michae: die inspiration, die muse," erzählt er. "Michael war sehr interessiert - sehr, sehr interessiert. Und er war auch etwas nervös wegen der filmarbeiten in Harlem, denn wir drehten einiges vom 'Bad' video in Harlem ... Er war etwas nervös, da die fans ihm gegenüber so zwiespältig reagierten. Einige von ihnen liebten ihn. Andere hassten ihn. Man hörte sie tatsächlich schreien 'Michael Jackson! Wir lieben dich! OMG - ich will ein kind von dir.' Und da gab es leute, die gaben von sich, 'Du solltest nicht (...) ! Michael Jackson, du solltest nicht mehr in den kiez kommen! Michael Jackson, was tust du für uns?'

"Michael wandte sich mir zu und fragte, 'Fürchtest du dich?'" fährt er fort. " 'Ich sagte, 'Yo Mike, was meinst du damit?' 'Fürchtest du dich. Ehrlich, hast du angst?' Ich erwiderte, 'Nein, Mike, das ist Harlem, baby! Hier wuchsen wir auf. Sie lieben dich. Ehrlich, hast du angst?' Und er sagte darauf, 'Ein bisschen.' "

Snipes witzelt, er wäre vom schauspieler zum bodyguard degradiert worden. Er erklärt, dass der unkonventionelle gig (des BAD video dreh's) das wert gewesen ist: "Das würde ich jederzeit wieder tun," sagt er. "Er war eine solche inspiration, ein grossartiges talent."

Edit:

Smelly Jackson

Marlon Jackson: Karma came to me when I stole Michael’s money to buy candies….

“When we were very young, just little kids, Michael and I used only money to buy candies ! we loved that ! one day I found Michael’s money, on our bed ( we slept in the same bed) it was just enough to buy some candy so I stole them.. i couldnt resist, i thought it was no big deal, i went to the store and bought candies when i came back, Michael was sad and talking to our mom asking where was his money, my mom saw me chewing a bubble gum and instantly knew what I did. but thank god she said nothing in front of him, she said to him : just wait till you got money again and this time hide it well ! he turned to me and i quickly stopped chewing… he was in tears and i will always remember the feeling i had in my body , i felt so bad and so sad for him, i just wanted to hide…. couple days later when i finally got enough money i decided to go out early to go buy candies for Michael, i wanted to tell him what i did and thought he would forgive me if i buy him candies. i did, i went to the candy store, didnt touch one candy, and i was proud to think of his face when hed see that, as i was young i started to play a game : running after my shadow, bad game coz I got hit by a car… a boy told my mom i was dead, they rushed me to the hospital where i stayed ¾ months, my head had several injuries, Michael was in shock and asked : what happened ! what happened ? i told him i wanted to buy him candies… he then started to cry and was thinking it might be his fault, but i told him : its because i stole your money the other day………… and then he stopped crying, looked at me, smiled and said : i hope you will be back home soon… “

Marlon Jackson.

Marlon Jackson: Das Karma kam über mich, als ich Michael's geld stahl, um bonbons zu kaufen ...

"Als wir noch sehr klein waren, kleine kinder halt, brauchten Michael und ich nur geld für süsses! Wie liebten es! Eines tages entdeckte ich Michael's geld unter unserem bett (wir schliefen im gleichen bett) gerade genug um süssigkeiten zu kaufen, also klaute ich es. Ich konnte nicht widerstehen, ich dachte, dass es kein grosses ding war, also ging ich zu dem laden und kaufte süssigkeiten Als ich zurück kam, war Michael traurig und sprach mit unserer mutter und fragte, wo sein geld geblieben sei. Meine mutter sah mit kaugummi kauen und wusste sofort, was ich getan hatte, doch Gott lob sagte sie in seiner gegenwart nichts davon, sie sagte zu ihm: Warte einfach, bis du wieder genug geld hast und dann versteck's aber gut! .. Er drehte sich zu mir um und ich hörte sofort mit dem kauen auf ... er weinte und ich werde nie das gefühl vergessen, was mein körper durchlief, ich fühlte mich so schlecht und war so traurig seinetwegen, ich wollte mich einfach nur verstecken ... als ich einige tage später genug geld zusammen hatte, entschied ich mich früh loszugehen, um für Michael candies zu kaufen, ich wollte ihm davon erzählen, was ich gemacht hatte und meinte, dass er mit vergeben würde, da ich ihm doch candies gekauft hatte. So machte ich es, ich ging zum süsswarenladen, nahm nicht eine süssigkeit für mich und war stolz, sein gesicht zu sehen, wenn er das sehen würde. Als ich klein war, spielte ich dieses spiel: meinen eigenen schatten zu jagen, kein gutes spiel, denn ich wurde von einem auto erfasst ... ein junge erzählte meiner mutter, dass ich tot sei, sie eilte zu mir ins krankenhaus, wo ich ein 3/4 jahr bleiben musste, mein kopft hatte mehrere verletzungen erlitten, Michael war geschockt und fragte: Was ist passiert? Was ist passiert? Ich erzählte ihm, dass ich für ihn süssigkeiten hatte kaufen wollen ... er fing an zu weinen und meinte, dass er an allem schuld sei, ich sprach zu ihm: Alles ist nur passiert, weil ich dein geld zuvor genommen habe ... da hörte er auf zu weinen, sah mich an und sagte lächelnd: Ich hoffe, du bist bald wieder zuhause ..."

Marlon Jackson

Zuletzt geändert von rip.michael; 21.09.2015, 12:14.

Kommentar

• Smelly Jackson

“He followed them all the time to make sure they do their homework well, they eat well. He cooked for them personally, always healthy things. They were the focus of his life could be in the middle of a recording, and he was able to drop everything just to make sure they were okay".

Akon talks about Michael Jackson as a father.

Source: thegoldestage

"Er folgte ihnen immer und sorgte dafür, dass sie ihre hausaufgaben ordentlich machten. Er kochte selbst für sie, stets gesundes. Sie waren der fokus seines lebens, er konnte mitten in aufnahmearbeiten stecken, er machte es immer möglich, alles beiseite zu tun um sicher zu stellen, dass ihnen wohl erging.".

Akon über Michael Jackson als vater.

Smelly Jackson

After the industrial assault of ‘Morphine,’ comes the more vintage-sounding eighties funk of “Superfly Sister,” which some have compare to the classic grooves of Prince and Rick James. “When we began working [together],” recalled the song’s co-composer, Bryan Loren, “it was my hope to return to a form of feeling that you got from the Off The Wall or even the Thriller LP where there was a very organic feeling about the content.” Clocking in at nearly 6 1/2 minutes, “Superfly Sister” largely accomplishes that aim, mixing a solid groove with smooth harmonies and bright, playful production. Sonically, it provides a stark contrast to the industrial austerity of the previous track. Yet as funky and bouyant as its sound may be, the song continues Blood On The Dance Floor’s trenchant social commentary.

Indeed, in a genre and musical climate charcterized by hypersexuality, “Superfly Sister” brashly subverts such expectations, exposing the risks and illusions of the world’s favorite obsession. “Love ain’t what it used to be,” he sings repeatedly in the chorus, “That is what they’re telling me/ Push it in stick it out/ That ain’t what it’s all about.” Not a typical pop refrain by any stretch.

Yet the lyrics are anything but Jehova’s Witness-prudishness. In Jackson’s sometimes playful, sometimes sarcastic, and, frequently, blunt lyrics, the target of his critique isn’t sex itself, but the recklessness and hypocrisy that surrounds it. It is about deceit and infidelity- behaviors Jackson had witnessed his entire life. The repeated philandering of his father, in particular, and the deep pain it caused his mother infuriated him. He saw the same destructive pattern in many of his brothers’ relationships. “Mother preachin’ Abraham,” Jackson sings, “Brothers they don’t give a damn.” It also indicts the abuse and control his sisters suffered with domineering, exploitative husbands. “Sister’s married to a hood/ Sayin’ that she got it good/ Holy Mary mercy me/ I can’t believe the things I see.” The song reveals Jackson’s increasing disillusionment about marriage and love.

Of course, beyond this biographical reading, the song can also be interpreted more broadly as addressing other ramifications of reckless sex, including AIDS, abortion, and teen pregnancy. It certainly isn’t a popular thing to preach in a culture that thrives on a glorified (and commodified) sexuality without consequences. Jackson’s funky lamentation for the dissolution of real love and commitment is as bold as it is unique.

Joe Vogel - Man in the Music, about the song " Superfly Sister" by Michael Jackson.

Source: heavensgladyoucame

Auf den übermächtigen angriff von 'Morphine' folgt die klassische 80er-jahre funknummer 'Superfly Sister' , den die einen mit den klassischen grooves von Prince und Rick James vergleichen. "Als wir begannen zusammenzuarbeiten", erinnerte der co-komponist des songs Bryan Loren, "hoffte ich zu einer form des feelings zurückzukehren, solches man von den alben Off The Wall und sogar Thriller kennt, die ein sehr organisches gefühl des inhalts auf sich vereinten." Es dauert nahezu 6 1/2 minuten, bis "Superfly Sister" sich auf das ziel zubewegt, indem das stück solide grooves mit glatten harmonien und einer hellen, spielerischen produktion vermischt. Klangmässig bildet der track eine nicht zu übersehende unähnlichkeit der industriellen strenge zum vorherigen track. So funky und verschwimmend es auch erklingt, setzt der song den schaften sozialen kommentar von Blood On The Dancefloor fort.

Natürlich, im genre der musikalisch gesetzten höhepunkte verkörpert durch hypersexualität, "Superfly Sister" bricht mit diesen erwartungen, den gefahren und trugbildern der favoritisierten besessenheit der welt. Liebe scheint nicht zu sein was sie ist, singt er wiederholt im chorus, Das ist das, was sie mir erzählten/reinstecken und rausziehen/Das schein alles zu sein. Kein typischer pop refrain in irgendeiner hinsicht.

Und doch zeugt der songtext keinesfalls von Zeugen-Jehova's-prüderie. In Jackson's spielerischen, zeitweilig sarkastischen und zuweilen unverblümten texten ist das ziel seiner kritik nicht der sex ansich, jedoch die rücksichtslosigkeit und die heuchelei, die den sex umgibt. Es geht um täuschung und untreue - verhalten, dessen Jackson zeit seines lebens zeuge wurde. Das wiederholte fremdgehen seines vaters, der besonders bei seiner mutter einen tiefen schmerz erzeugt, machten ihn rasend. Er sah das gleiche zerstörende muster in vielen beziehungen seiner brüder. Mutter predigt von Abraham, sing Jackson, Die brüder begeben sich nicht in die verdammnis. Auch klagt der den missbrauch und die kontolle unter der seine schwestern litten, sie ertrugen tarannei und ausbeutung von ihren ehemännern. Die schwestern heirateten in den kiez/Man sagte ihnen, wie würden es gut haben/Gnade vor der heiligen Maria/ich kann nicht glauben, was ich sehe. Der song offenbart die gesteigerte desillusionisierung von ehe und liebe.

Natürlich, abseits dieser biografischen lesart kann der song auch im erweiterten sinn in bezug auf weitere auswirkungen von rücksichtlosem sex, AIDS abteibung und teenager schwangerschaft eingeschossen, interprätiert werden. Es ist sicher nicht populär eine kultur zu predigen, die auf verherrlichendem und zur ware verkommener sexualität ohne folgen gedeiht. Die bange wehklage Jacksons der auflösung wahrer liebe wegen und das engagement ist ebenso kühn, wie einzigartig.

Joe Vogel - Man In The Music, über den song "Superfly Sister" von Michael Jackson

Zuletzt geändert von rip.michael; 23.09.2015, 20:53. Grund: Ü done!

Kommentar

• Zoo Keeper Ron Magill talks about a visit by Michael Jackson to the Miami Metro Zoo.

“I’ve never had a nicer gentleman, a more appreciative person, with more well behaved kids, come to (my) zoo. Not what I expected. I’ve hosted a lot of celebrities and, quite frankly, they’re not pleasant people to be around: they’re (often) surrounded by bodyguards, they have a "holier than thou” attitude. They think you roll up a red carpet, you’re gonna kiss their butts…He was the complete opposite…I looked at him and I said, “Michael, I’ve got to be honest with you, if more people saw this side of you, I don’t think you’d have nearly the types of controversies that you face all the time,” and, the one thing that will stick with me as long as I live is, he took my hand with both hands, shook it hard and said, “No one will ever know what’s it’s like to have to be me,” and I thought he’s gonna cry, he really had this look on his face. And it really taught me a lesson: don’t prejudge somebody by what you always hear in the media.“

Ron Magill.

Der zoowärter Ron Magill erzählt von besuch von Michael Jackson des Miami Metro Zoos

"Nie zuvor hatten wir einen netteren herrn hier, eine person mit grosser wertschätzung, dessen kinder sich gut benahmen während ihres besuchs in (meinen) zoo. Das hatte ich nicht erwartet. Ich hatte eine menge berühmtheiten zu gast, sie sind nicht die angenehmsten menschen, offengestanden: sie werden (meistens) von leibwächtern umgeben, sie tun so als seine sie mehr als du. Sie meinen, dass man ihnen den roten teppich ausrollt und das man ihnen den hintern küsst ... Er war das genau gegenteil ... ich wandte mich an ihn un sagte, "Michael, um ehrlich zu sein, wenn mehr leute diese seite von dir kennen gelernt hätten, dann wären dir wohl nie solche kontroversen begegnet, die du gezwungen bist zu händeln", und noch was, was ich zeitlebens nicht vergessen werde, er nahm meine hand mit seinen händen, schüttelte sie feste und sagte, "Niemand wird je wissen, was es heisst ich zu sein," und er hätte fast geweint, seinem gesichtsausdruck nach.
            Er lehrte mich folgendes: Vorverurteile niemanden aufgrund dessen, was du in den medien erfuhrst."

Kommentar

• Zoo Keeper Ron Magill talks about a visit by Michael Jackson to the Miami Metro Zoo.
              Hier das Video dazu: http://www.nbcmiami.com/news/local/R...Zoo_Miami.html

Kommentar

• Geht bei mir nix ... egal

How Michael Jackson’s nephews tried to help him live a normal life.

To the tabloid-reading public, Michael Jackson’s disguises were a sign of his eccentricity — much like his extensive plastic surgery and childlike home at Neverland Ranch.

To the nephews that grew up down the street from their famous uncle, though, the masquerade was necessary for a man trying to live a normal life.
                Taj, Taryll and TJ — the sons of Michael’s brother Tito — recall one time when Michael wanted to go to a mall, but was afraid of being recognized. So the boys, then teenagers, decided to create their own camouflage for the King of Pop.
                “My brothers and I put him in all sorts of crazy gear — baseball hats, everything that was so un-Michael Jackson,” TJ, 34, tells The Post. “When we got there, we put him in a wheelchair even.”

“It worked maybe for about eight minutes,” Taryll, 39, adds. “He wanted to experience what everyone else was experiencing, but he was kind of in a cage in that way.”

“The [Jackson] name helps [in music] because people are interested. You do have that door open in the beginning,” Taj says. “But at the same time . . . [there’s] a certain level of music that people expect, and there’s also people rooting for you to fail.”
                The brothers saw that same cynicism in the child sexual abuse allegations against Michael and his ensuing public vilification. Even six years after their uncle’s death, Taj says the restoration of his legacy is “never going to be completely done.”
                “In this age of the Internet, lies can keep circulating until they’re addressed,” he says. “People in the public were shocked at the verdict, but . . . if you read the transcripts, there’s nothing shocking about it.
                “It’s now leading people to it — if they want to see it — and saying, ‘Hey look, the evidence has always been there that my uncle was innocent and never did anything.’”

Source: nypost

Wie Michael Jackson's neffen versuchten ihm zu helfen einen normales leben zu leben

Für leser der klatschpresse warem Michael Jackson's verkleidungen ein zeichen seiner seltsamkeit, wie auch seine mannigfaltigen chirurgisch-plastischen OPs und auch sein kindhaftes zuhause, die Neverland Ranch.

Die neffen wuchsen in der gleichen strasse wie ihr berühmter onkel auf, und für ihm war es eine notwendigkeit mittels maskerade ein normales leben zu führen.

Taj, Taryll und TJ, die söhne von Michaels bruder Tito, erinnern sich daran, wie es war, als Michael in ein einkaufszentrum gehen wollte, aber sorge hatte, erkannt zu werden. Also schufen die drei, damals noch teenager, eine eigene kostümierung für den king of pop.
                Meine brüder und ich besorgten ihm allerhand verrückte baseballcaps, alles was so gar nicht Michael-like war, erzählt TJ, 34, The Post. Wir setzten ihn sogar in einen rollstuhl.

Das funktionierte vielleicht für ca. 8 minuten, fügt Taryll, 39, hinzu. Er wollte das erfahren, was jeder andere erfuhr, aber er war wie in einer art käfig.

Der name Jackson hilft im bereich der musik, weil sich die leute interessieren. Diese tür ist anfangs weit offen, sagt Taj. Aber gleichzeitig erwarten die leute ein bestimmtes musikniveau, und es gibt auch leute, die nach dem suchen, was zum scheitern führen könnte.

Die brüder sahen die gleiche art zynismus die anschuldigen bzgl. des kindesmissbrauchs gegen Michael betreffend und dem folgte die öffentliche verleumdung. Sogar sechs jahre nach dem tod ihres onkels sagt Taj, dass die herstellung seines vermächtnisses wohl nie vollständig gelingen wird.
                Jedoch im zeitalter des internets können lügen unaufhaltsam zirkulieren, bis sie vollständig geklärt sind, sagt er. Leute aus der öffentlichkeit wegen des urteils geschockt, doch ... wenn man die niederschriften liest, ist da nichts, über was man geschockt sein könnte.

Jetzt führt es dazu, dass leute einblick haben wollen und sie sagen: Hey, die beweise waren immer vorhanden, dass mein onkel unschuldig war und nie etwas unrechtes getan hat.

Zuletzt geändert von rip.michael; 30.09.2015, 22:55. Grund: done

Kommentar

• Geht bei mir nix ... egal
                  Hatten wir ja schonmal ....
                  Bei mir läuft`s einwandfrei und wenn es dir egal ist, ist`s mir dann auch

Kommentar

• Bei mir bleibt's videofenster immer noch schwarz ... von daher kann's mir nur egal sein.
                    Aber @BB .. erzählt er denn noch mehr als ohnehin oben im text nachzulesen ist?
                    Wenn ja, schreib's doch bitte mal auf. Danke!

Edit:

Smelly Jackson

On this day - 27th September 1993

Following the cancellation of the South African concerts scheduled for September 30 and October 2, Michael takes a well deserved break. He arrives in Switzerland and stays in Liz Taylor's chalet in Gstaad for several days. A picture of Michael is taken during his stay in Switzerland sitting at the steps to the right of the old Pernet Comestibles shop. He then visits Geneva.

Michael Jackson - The Visual Documentary.

An diesem tag - 27. September 1993

Im anschluss an die die annullierten Südafrika Konzerte vom 30. September und 2. Oktober gönnt sich Michael eine wohlverdiente pause. Er kommt in der Schweiz an und bleibt für mehrere tage im chalet von Liz Taylor.
                    Ein foto von Michael während seines aufenthalts in der Schweiz, er sitzt auf den stufen des alten Pernet lebensmittelgeschäfts. Er besuchte dann Genf.

Zuletzt geändert von rip.michael; 30.09.2015, 17:33.

Kommentar

• Bei mir funzt das Video. Allerdings dauert´s bis die Schwärze verschwindet und das Video startet.

Kommentar

• ... ja und, sagt er jetzt im video noch mehr interessantes oder nicht?
                        Interessiert mich schon

Kommentar

• zu Post 1166

Hier die Jane Fonda Erinnerungen an die Zeit in New Hampshire

.....Was an Hepburn so faszinierend gewesen sei, fragte der Moderator. Fonda antwortete zunächst mit negativen Attributen: Launisch sei Hepburn gewesen, voreingenommen, ein Snob. Als ein junger, schwarzer Sänger Fonda am Set habe besuchen wollen, sei Hepburn zunächst alles andere als begeistert gewesen. Der junge, schwarze Sänger, den sie offenbar nicht kannte: Michael Jackson. Das führte dann zu einer noch pikanteren kleinen Anekdote. Jackson habe bei ihr gewohnt, erzählte Fonda. "Ich bin mit ihm Nacktbaden gegangen", so die Oscar-Preisträgerin. Ach ja, mit Greta Garbo übrigens auch. Jackson sei damals zehn Tage geblieben.

Der Popstar, der laut Fonda damals nach einem ersten Filmauftritt in "The Wiz - Das zauberhafte Land" (1978) auch Filmstar werden wollte, habe einen kleinen Rekorder dabeigehabt - offenbar war er auch sehr an Gesprächen mit Hepburn interessiert. Und die habe sich schließlich rührend um Jackson gekümmert. In Drehpausen habe sie dem Popstar viele Geschichte erzählt, die voller Lehren gewesen seien, sagte Fonda...................

hier geht´s zum kompletten Text inkl. Video vom IV:
                          http://www.spiegel.de/panorama/leute...a-1057918.html

http://brightcove04.brightcove.com/1...=4556067637001
                          Zuletzt geändert von Tijaju; 16.10.2015, 09:41.

Kommentar

• Miko Brando erzählt von seinem Vater und kurz von MJ

Bei „Der Pate – Live“ sieht man den Film mit Orchesterbegleitung. Liebte Ihr Vater Musik?Oh ja, besonders klassische Musik – deswegen hätte ihm so eine Show gut gefallen! Ich habe aus seinem Nachlass seinen alten iPod mit seiner Lieblingsmusik. Darauf finden sich auch Songwriter wie Don McLean, Janis Joplin, Jimi Hendrix und Michael Jackson. Zu Letzterem verband ihn gerade in seinen letzten Lebensjahren eine enge Freundschaft.Wie drückte die sich aus?Michael war immer für ihn da. Das letzte Mal, als mein Vater das Haus verließ, besuchte er Michael auf seiner Neverland-Ranch. Wir waren dort oft zu Gast. Aus einem Wochenende wurden einmal ganze anderthalb Monate. Michael verwöhnte meinen Vater: Er bekam seinen eigenen Koch und Butler und auch sonst jeden Wunsch erfüllt.

Kommentar

• michael hat ja angeblich brando einmal mit einer million dollar ausgeholfen

Kommentar

• Klingt interessant ..
                                Sagt/schreibt wer @Memphis!

Kommentar

thread unten

Einklappen
                                Lädt...
                                X