thread oben

Einklappen

Ankündigung

Einklappen
Keine Ankündigung bisher.

Menschen die sich an eine Begegnung mit Michael Jackson erinnern

Einklappen
X
 
  • Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

  • Wenn die Story mit Russel Crowe stimmt, dann hätte es mich auch gestört. Vor allem wenn sie sich gar nicht persönlich kannten.
    Dann stellt Russel Crowe auch die berechtigte Frage, ob man als erwachsener Mensch Späße auf dem Niveau macht.
    Es besteht doch noch ein Unterschied zwischen kindlich oder kindisch.

    Auf der anderen Seite kann ich mir nicht vorstellen, dass sich Michael wirklich so aufdringlich und schon fast idiotisch verhalten haben soll.
    Vielleicht war es ja jemand, der sich als Michael ausgegeben hat und seine Stimme gut verstellen konnte, so das Russel Crowe dachte, es wäre Michael Jackson.

    Würde mich ja mal interessieren, ob Russel Crowe Kontakt zu Michael aufgenommen hat und ihn gebeten hat solche Späße zu unterlassen.

    Kommentar


    • ich denke schon dass sie stimmt, da michael ja öfter telefonstreiche gemacht hat und russel crowe nicht unbedingt als geschichtenerzähler bekannt ist.


      Kommentar


      • Zitat von Memphis Beitrag anzeigen
        ich denke schon dass sie stimmt, da michael ja öfter telefonstreiche gemacht hat und russel crowe nicht unbedingt als geschichtenerzähler bekannt ist.

        Aber drei Jahre lang, und scheinbar ohne Initiative seitens Russel Crowe Michael mal zu bitten damit aufzuhören.
        Ich weiß nicht. Mag ja sein das Michael mal gerne Telefonstreiche gemacht hat.
        Aber das würde ja fast an Stalking grenzen.

        So richtig kann ich daran nicht glauben, dass Michael so extrem kindisch gewesen sein soll. Vor allem was hätte er davon gehabt ?

        Kommentar


        • Ja, was hatte MJ von derlei komisch-derben streichen?

          Weiss nicht, ob MJs freund Brett Ratner stets über wahre gemeinsame begebenheiten in der vergangenheit erzählte oder ob er ein sog storyteller ist.
          Schon vor einiger zeit gab er die story während einer US TV show zum besten, wonach er angeblich mit MJ in der stretched limo mit chauffeur von Neverland aus loszogen und unterwegs wasserbomben besorgten und diese dann zur reinen gaudi ihrerselbst auf einen obdachlosen am straßenrand 'abfeuerten'.
          Ob der obdachlose das genauso witzig fand wie die eiligst davon brausenden ist nicht überliefert.





          CCM Magazine Interview Sandra Crouch On MJ & More

          Bonnie Lamrock April 8, 2015 News


          By Andy Argyrakis / ccmmagazine
          Special extended BONUS material from the CCM Magazine exclusive interview with Sandra Crouch, by Andy Argyrakis. CLICK HERE to read the main portion of the interview, featured in the April 1, 2015 edition of CCM Magazine.
          CCM: How did it work logistically when you were collaborating and touring so frequently with Andraé but also releasing solo records?
          Sandra: It was so funny. My records did well. He would say “Sandra, okay, you can do a couple of dates, but you have to come back and be with me.” He always won. He would look so pitiful, like one of those little Doberman Pinchers, and I’d say, “Okay, Andraé.” I won a GRAMMY and he ran up there before I did and exclaimed, “My sister!” While I was trying to say something over the microphone on stage he would interrupt and answer for me! But we were twins and we were just really inseparable. We did everything together. He did some touring without me, but I was mainly with him from the start until the end.

          CCM: Didn’t you also have some involvement as a session player with Motown?
          Sandra: A friend of mine named Frank Wilson was the producer at Motown and he used to come to the church. We were great friends and he’d say, “Sandra, I want you to play on one of my productions that I’m doing.” So I said “okay,” played on one and then Barry Gordy heard me. He liked using the same people, so I don’t know how many projects I played on, but some of them included Diana Ross & The Supremes, Diana’s solo projects, The Temptations, and I played on Michael Jackson’s demo when Diana Ross presented him. I did the Motown thing for at least five or six years straight, and then from Motown, I did some pop and rock stuff. It was a whole genre of music that the Lord blessed me just to be a part of. I’ve also played percussion—even on some things for films and really enjoyed it because I got a chance to meet a lot of people. And then from that, I introduced Andraé to Michael Jackson and Diana Ross and then the rest became history. I enjoyed that. I loved doing sessions.





          CCM: So were you on all those classic records alongside Andraé, like Michael Jackson’s “Man In The Mirror?”

          Sandra: I directed the choir. Andraé would say, “Sandra, I want to do…” and just start mumbling. That is the way he arranged things. And I’d go, “Oh, okay,” because I could understand what his mumbling meant. When you’re with somebody that long, you can understand what the mumbling means word for word. He would go into the booth and I would direct the choir, then he’d come out and say, “I’ve got another idea.” He’d go back in the booth with Michael and I would complete it. If he was directing, I would sit down. If I was directing, he would sit down. We would just trade off. We did that all our lives. He’d say, “I’ve got an idea and my sister will finish it up” and I’d say, “Okay” and he’d go sit down.

          Let me tell you more about that song. [One day during the “Man In The Mirror sessions] we were in the parking lot and Andraé said, “Sandra, I’ve got an idea. Tell all the singers not to leave.” I said, “They’re getting in their cars, Andraé!” He said, “Tell them ‘don’t leave!’”
          Read More: http://www.ccmmagazine.com/article/y...e-that-change/
          Source: ccmmagazine / Andy Argyrakis
          MJ-Upbeat.com
          Zuletzt geändert von rip.michael; 12.04.2015, 13:05.

          Kommentar


          • @rip

            Würde Michaels Image total widersprechen, das er das ausgerechnet mit einem Obdachlosen macht. Aber nun denn, es gab schon viele, die irgendeinen Schwachsinn über Michael erzählt haben. Da wäre sowas ja noch harmlos.
            Da hätte es irgendein versnobter, arroganter, selbstverliebter "Hollywoodianer" mehr verdient.

            Kommentar


            • Michael's image ... da schreibst du was @Mysterious! ... Wenn mir nur eine person auf diesem erdball ein objektives image MJs liefern könnte, ich wäre sowas von dankbar.
              Ich bin überzeugt, ein image, egal ob es sich um ein selbst gepflegtes, gehegtes und/oder von aussen mehr oder weniger stark beeinflusstes handelt, es ist nie objektiv, kann es nicht sein.
              Diese erkenntnis ist sicher nicht bahnbrechend neu ... sie ergibt sich ganz einfach, wenn ich als erstes von meiner eigenen person ausgehe. Ich wäre wahrscheinlich nicht in lage, ein objektives bild meiner selbst (und aller persönlichkeits- und handlungsstrukturen) abzugeben, so dass andere keine schwierigkeiten hätten, mich und mein handeln und abgegebenes erscheinungsbild ohne zweifel richtig einzuordnen.

              Unter Hollywoodianern ist die imagepflege nochmal ein ganz anderes ding ... noch ganz anderen gesetzen unterworfen. Ist auch nicht wirklich neu.

              Vielleicht hatte MJ eine solche 'ader', an derlei spässen selbst spassgenuss ohne reue zu haben ... wer weiss.
              Aber wie bereits geschrieben, ich bin selbst nicht vom unbedingten wahrheitsgehalt überzeugt, was da freund Brett Ratner gegenüber einer TV öffentlichkeit zum besten gab.
              Ich denke, MJ hätte sicherlich erwartet, dass B.R. diese episode, so sie denn wahrheitsgehalt hat, für sich behalten hätte.
              Zuletzt geändert von rip.michael; 13.04.2015, 11:57.

              Kommentar


              • Quincy Jones Talked His Relationship With Michael Jackson And The Origins Of ‘Thriller’ In A New Interview

                By Aaron Pruner • 04.12.15


                Getty Image 79-time Grammy nominee Quincy Jones, recently took part in an ongoing interview series called Hollywood Masters. The legendary producer sat down and discussed everything from the birth of hip hop to producing The Color Purple and The Fresh Prince Of Bel-Air.
                One of the highlights was the time Jones spent discussing his relationship with Michael Jackson and according to THR, he had a special nickname for the singer:
                Speaking to students at Loyola Marymount University’s School of Film & TV on April 8, Jones recalled meeting Jackson as a 12-year-old and then getting to know him on the 1978 movie The Wiz. Later, “I used to call Michael ‘Smelly,’ because he wouldn’t say ‘funky.’ He’d say ‘smelly jelly.’ They’d say, ‘Who’s in the studio?’ I said, ‘Smelly, Worms and Mouse.’ ”
                Michael Jackson wouldn’t say the word “funky”? Imagine if Vincent Price had that problem. “The smell of 40,000 years” just wouldn’t have had the same effect.
                Jones also talked about the moment he heard about Jackson’s death and the effect it had on him:
                “I freaked out,” he said. “You know, I couldn’t believe it. No, it was heavy. Really heavy. Because, boy, the relationship with a producer and an artist is really special. And there’s no room for BS at all. It’s got to be pure. It’s got to be love and respect and amazing mutual respect for each other because that’s what makes a good record. When they trust each other, and you tell them to jump without a net, boy, you better know what you’re talking about.”
                You can check out Jones’ interview below and also hear his thoughts on the origins of hip-hop over here.


                Kommentar


                • Frank Farian (73) zum Comeback von Boney M.
                  «Ich bin immer noch Daddy Cool»


                  Im Interview mit BLICK spricht Star-Produzent Frank Farian über das Rampenlicht, Rob Pilatus, Michael Jackson und seine erfolgreichste Formation, Boney M.

                  (...)

                  Sie gaben dem King of Pop einst einen Korb.
                  Ja, Michael rief mich 1989 an und fragte mit dünner Stimme, ob ich vier Songs für ihn produzieren würde. Aber ich lehnte ab. Ich produziere keine Superstars. Ich will die Musiker dominieren, ihnen meine Handschrift aufzwingen. Das geht bei Superstars nicht. Je grösser der Star, desto grösser die Allüren. Deshalb habe ich mich immer mit namenlosen Künstlern umgeben. Mein Ego ist gross genug.

                  (...)


                  An anderer stelle und zu einem früheren zeitpunkt bringt er das ganze so zum ausdruck, zit.:

                  (...)

                  Frage: Als Sie im Studio das zweite Album für Milli Vanilli aufgenommen haben, rief Michael Jackson an. Sie sollten mit ihm vier Songs produzieren, lehnten das Angebot aber ab.
                  Hatten Sie Angst, bei ihm diese Macht nicht ausüben zu können?

                  Frank Farian: Ja, das stimmt. Aber ich muss dazu sagen: Obwohl ich 1989 der größte Produzent in Amerika war, war mein Englisch damals miserabel. Und wenn ich mich nicht exakt ausdrücken kann, dann bin ich unsicher und treffe vielleicht musikalische Fehlentscheidungen. Hinzu kommt, dass ich als Produzent alles koordinieren will: Den Song, den Künstler und das Image. Bei einem so großen Künstler wie Michael Jackson wäre das schwierig geworden.

                  (...)


                  Leider gab F.F. nicht preis, welche songs er für MJ hätte produzieren sollen.
                  Weiss das jemand zufällig?

                  Kommentar


                  • Die wege von Lavelle Smith und MJ kreuzten sich viele male intensiv ... weggefährten ...


                    Facebook UK loves MJ

                    Lavelle M. Smith Jr.

                    We performed for royalty and their guests in Brunei twice (Royal Concert and HIStory World Tour). It was a beautiful amphitheater style facility with an amusement park right beside it. A lot of us road the rides right up until time to go on stage. We had a blast, so much fun.

                    I love how intense we are even for rehearsal. I love that about Michael, always full out. Even without wardrobe, lights, an audience or even music he always worked his hardest and so did we. A true Legend!
                    Long live The King! ♔ ~ Lavelle M. Smith Jr.



                    Wir performten zwei mal für das königshaus und dessen gästen (Royal Concert, HIStory World Tour). Der auftrittsort war im stil eines schönben amhitheaters gestaltet und in unmittelbarer nähe ein vergnügungspark. Viele von uns nutzten die fahrgeschäfte bis kurz vor einem auftritt auf der bühne. Wir hatten wirklich grossen spass.

                    Ich lieb(t)e selbst die intensität der proben. Ich lieb(t)e das besonders wegen Michael, er war immer voll bei der sache. Auch ohne die kostüme, die beleuchung und publikum arbeitete er stets hart und wir taten es ihm gleich. Eine wirkliche legende!
                    Lang lebe The King! ♔ ~ Lavelle M. Smith Jr.








                    Michael Bearden twitterte:
                    Quick biz visit to Motown (LA) today. Saw this. Wow! MJ was so poised even as a kid. Boy king! Miss my friend. M~ #MJ



                    Zuletzt geändert von rip.michael; 26.04.2015, 18:06.

                    Kommentar


                    • facebook 20.04.

                      BEAUTIFUL STORY told by a fan who met Michael at the taping of American Bandstand 50th Anniversary on this day ~ 13 years ago
                      My eyes filled with tears at one special moment.....

                      "I had my bags packed and everything was ready to go by 7:30 that evening, Friday, the 19th. My mind was racing and the anxiety levels in me were pretty high. Driving to Pasadena would only be an hour’s drive; just waiting for everyone else to turn up was making me nervous.
                      Finally, everyone showed up as scheduled and finally we were on our way to see the “King of Pop”.
                      To ease my nervous tension I put on the radio station to Dick Clark’s oldies but goodies just to get us all in the mood for the show.
                      The evening was warm, and we had the window open and we were singing our lungs out to the tunes playing on the station. Nancy and Anne were in the back seat singing to the Jackson Five’s “ABC”. They were singing so loud that the car next to us began looking at us strangely, causing us to laugh.
                      It was as if we all had entered into a time machine where we could once again be teenagers having fun without a care in the world.
                      Driving late in the afternoon wasn’t bad, considering Los Angeles traffic. We by-passed all the working crowd and made it there by 11 pm. Everyone was really tired, so we hit the hotel, showered and all went to bed.
                      Saturday started out rather cloudy, but it wasn’t long before the sun came out and the day warmed nicely.
                      I was rather tired, all night the body wanted to sleep but the mind was on Michael Jackson mode. We got up, got dressed and set out to find the Pasadena Civic Auditorium. Finding it wasn’t all that bad, but knowing exactly which entrance to go to was, as there were many other functions going on that morning.

                      Security was pretty much everywhere and I asked which entrance was the one for the American Bandstand show. The guard rather chuckled. I asked him “What’s so funny?” “Oh” he said, “nothing,” and pointed to the other side of the stadium.
                      Now I saw why he was laughing, fifty fans had already been camping out and eating some breakfast, chatting with one another and just waiting. This was as early as 8 a.m. I asked one of the girls if they were there for Michael…the group replied YES!

                      Seeing the crowd, I got an anxiety attack and decided that we all better go back to the motel and get changed. It looked as if the lines would get bigger if we waited any longer. We were gone only an hour when already the crowd had increased to around seventy-give more new people. The young man who was the page told us we had to get in the back of the line. There were fans from China, Mexico, Japan, USA, Spain and even Sweden lining up everywhere.
                      It was now about noon, and it was warmer, like around 90 degrees, too early for summer like weather and most of us wore black and wished now we didn’t, because the sun was baking us.
                      There were plenty of Cher’s fans lining up as well, but fans of Michael’s outnumbered Cher’s.
                      None of us had any doubts about the show being cancelled, as same fans knew that Michael would definitely be there, as if they had some inner connection with him. For me this was a whole new experience.

                      In the very front was the group of fans from France. One of them came over to us and said, “Michael Jackson will be arriving soon and we are trying to gather up as many fans as we can to show him our support. He would really like this. So would any of you like to come with us and do this for Michael?” Who was going to say no that really? So some of us went with this group while the others maintained our space in line, while we followed these fans to the other side of the auditorium where Michael was to arrive.
                      Most of us were dressed up in fancy dresses, and we had to run over to the other side of the building. Everyone started running, and in high heels, I hiked up my dress and ran. Believe me I thought I was going to fall flat on my face.
                      In the meantime, photographers, like hungry buzzards waiting for their meal, were watching us closely, as we all lined up against the mechanical fence. Then all of a sudden they started pulling out the banners about Sony and Tommy Motolla. They told us when the cameras started to roll, yell out “Sony sucks” really loud. Some of us didn’t think this was nice and we didn’t say anything at all. Then the shouting started. “Sony sucks. Sony sucks. Sony sucks.”
                      All of a sudden the head of security came over to us and said, “You are entitled to your opinions, but if this continues we are going to have to tell you to move or you will not be allowed into the show. There is going to be press and lots of publicity”, he said, “and we don’t want this type of stuff going on”. We said, “Yes okay, we won’t do it.” Then he told everyone to put away the banners.
                      Once we all settled down, and had our gifts in our hands they began taking pictures of us. The leader of the club made sure that I was in the picture. He pulled me right in front with him. We held up our pictures and other gifts for Michael and the camera men snapped with glee.
                      Within minutes of this, the cars drove up and then Michael stepped out. The fans began screaming and shouting towards Michael, “We love you Michael, we totally support you, Sony sucks!” “Oh God”, I said to myself “I’m going to be arrested or something and end up not seeing the show at all.”
                      But then we caught Michael’s attention and he slowly got out of the car with his bodyguards holding an umbrella over his head. Michael then turned to us and began waving. The photographers had a field day. Michael came a bit closer to us; someone handed him a white poster with children and babies on it, Michael nodding as he accepted it. Michael slowly worked the crowd of fans.
                      And then suddenly he was in front of me. I didn’t know what to do, I thought I was dreaming really, as much as I tried to tell myself to keep control, I couldn’t. Like a silly girl, I began to cry, tears rolling down my cheek, as I reached over and gave him my artwork I had made especially for him. He gladly took it. I reached out my hand to shake his hand, nodding back to him, as if addressing a Royal King. Michael’s hand was so huge, it was soft and silk like and it wrapped around my entire hand. Little did I know then, you don’t “shake” hands with Michael. You hug Michael. Yet Michael didn’t mind.
                      I wasn’t prepared for what was to come next. He pulled me over to him, and he hugged me, and through more tears, I whispered, thank you. He held me tight, and whispered to me, “You should have stayed home, you look very sick.”
                      (Let me explain this part. I was just receiving chemotherapy at the time, and my face was pretty swollen, not to mention discolored, and the hot day didn’t help out much. This is Michael, concerned and considerate of others’ feelings above his own.) All I could mutter to him was, “I know, but I will be okay”, and thanked him again.
                      He moved away and I felt good, yet empty without his touch. I was overwhelmed and in disbelief. Me…a silly girl from Boston, who has been dreaming of meeting Michael for eons and never been to any concerts and here I am right in front of him and he held me. Cry…oh my…the water gates were wide open by now...

                      Also Dick Clark spotted a cameraman running around near the base of the stage and said, “Hold it, are you one of us? I don’t remember seeing you?” The producer told Dick to calm down, that it was one of his people getting extra shots. Dick Clark was being very protective of Michael Jackson. He threw out the “Entertainment Tonight” reporter and camera crew.

                      Meanwhile we all could see the shadows of Michael and his dancers getting themselves ready on the stage. Loud squeals could now be heard from the front rows. “Hold on, now,” the director said, as Dick once again began reading the intro of how Michael began his start on his show…”Michael Jackson is my long time friend…he has practically grown up on this show…Now for the moment you’ve all been waiting for…Michael Jackson!”
                      The entire auditorium came alive, as fans screamed with sheer excitement, and shouted, “We love you you Michael” could be heard throughout the Civic Center. Outcries from the balcony above of love and adoration could also be heard everywhere. Fans began crying all around me, “Oh Michael, we love you so much”. AS the music to Dangerous began, its vertebrae began jolting the entire floor; the fans enhanced it more by stomping their feet in the balcony above. The loud beat sent chills throughout my body causing tears to build up in my eyes. Every pulsating note, caused gyrating, screams and chats of love as Michael flipped his dancer on his back.
                      He was dressed in a bright red leather looking shirt, black jacket and pants, wearing his infamous spats and fedora, tape on his fingers, giving us the solid stare…divinity in motion is all I can say. The tears were streaming down my face as I clapped and danced to the beat, watching the dancers orchestrate their dynamic moves across the stage.
                      The audience even played with him by shouting, “Dangerous”, he shouted louder, “Dangerous”…about three times, each time getting louder and louder.
                      The well-choreographed segment was performed with precise movements that brought the crowd to total hysteria.
                      Then his female dancer dressed in a dagger style body suit, slithered over to the center to antagonize her man, Michael. Michael moved in behind her and began grinding his groin like a smooth criminal, dangerously she tossed one of her daggers down to the sound of broken glass and then a loud boom, a flash and then smoke…sent us all further into adulterer frenzy.
                      The cameras on either side swooped down across the front and off to the sides and above our heads, sweeping the audience and returning back again. You could hear the cameras snapping, photographers twisting their bodies to get the perfect shot of Michael each time he moved.
                      The added dimensions of the pyrotechnics enhanced the act and mood. Michael then slipped into a minor moonwalk, twirled around and the flipped his hat out into the audience, grabbed his crotch and tilted his pelvis out and ended with his arm out stretched, striking a pose, and ended the song. We all gave him a wild long-standing ovation for this.
                      Mike knew he had us all in his grips now and he wasn’t going to stop there. He turned to all of us and threw us a kiss and then walked over to Dick Clark and hugged him, telling him he loves him and slowly exited off the stage.
                      While screams of adoration still could be heard all around, club fans began gathering at the base of the stage with bunches of bouquets of flowers. The pages took them and went back towards the front of the auditorium, where they went I don’t know.

                      Meanwhile Dick Clark reminded us that if this was up to Michael, he would like to stay and do this all night. A squeal of delight was heard by all in the crowd when he mentioned this. But I didn’t want Michael pushing himself, because he had a weak ankle and he was really pushing it. But Michael, being a perfectionist, wanted to do a second segment of the tape. We all screamed and clapped with delight to the sound of this. So there was a fifteen minute break while the pyrotechnics fixed things and the stage crew cleaned up and set up again.
                      Michael wasn’t quite done with us and the second taping was even better than the first one. More intricate dance steps and it ended with the infamous shining solo on him. The roar of the clapping had Michael standing closer in front of us this time. He seemed so grateful and pleased that we enjoyed his performance. He threw us all kisses, put his two hands together as if in prayer and bowed to us slightly. Once again, he walked slowly to Dick Clark and hugged him, and slowly walked towards the exit. He then turned to us all and waved just one more time before disappearing out towards the side of the stage where some blonde woman was waiting for him. He totally left us all…speechless! The tremendous support for Michael was just so wonderful by all of the fans and non fans as well. It was truly unbelievable...

                      Dick Clark was seen having a photo shoot with his former dancers from his show. I thought this would be a good time to speak with him about Michael Jackson. So I asked one of his dancers if I could speak with Mr. Clark. So that’s when I asked about Michael and how he truly felt about him. Mr. Clark said, “Michael is and always will be my dearest friend. Michael considers me as a father figure, someone to look up to and respect. He is one of the finest entertainers in the business. He learned from the best and is still learning. No one could ever do what Michael Jackson has done over the years. I was so happy he did me the favor of coming tonight and I’m so happy the audience was so responsive to him as well.” I thanked him and shook his hand.

                      I’m so glad to have had the chance to meet with Michael, see him perform and meet with such wonderful people from all over the world. The love was truly there in the audience before the show began and maintained for a long time after the show had ended."
                      ~ Marjorie De-Faria, USA



                      He pulled me over to him, and he hugged me, and through more tears, I whispered, thank you. He held me tight, and whispered to me, “You should have stayed home, you look very sick.” ~ It speaks volumes

                      ... kommentierte sie noch.


                      Sorry, der text oben ist definitiv zu lang ... im teamwork würd' ich schon übersetzen ...

                      Zuletzt geändert von rip.michael; 26.04.2015, 20:25.

                      Kommentar


                      • Zitat von rip.michael Beitrag anzeigen
                        facebook 20.04.

                        Sorry, der text oben ist definitiv zu lang ... im teamwork würd' ich schon übersetzen ...
                        Das würde ich sehr begrüßen.....ob sich wohl noch jemand findet? Ich kann da leider nicht viel dazu beitragen und wenn ich den Text in mein Übersetzungsprogramm schmeiße kommt mehr oder weniger nur Kauterwelsch raus

                        Kommentar


                        • Nee, nee ... eine solche kauderwelschübersetzung kann sich jeder für sich erstellen.
                          Aber damit hätten wir hier immer noch keine übersetzung, die lesenswert wäre und somit erinnerungswert erzeugt. Dann doch lieber einen englischen text stehen lassen, anstatt in einem deutschen forum einen verunstalteten sprachlich und folglich inhaltlichen unzureichenden 'maschinellen' ü-text reinzusetzen, das fände ich auch nicht wirklich gut.

                          Vielleicht pfeift ja von irgendwo her ein übersetzungsmäuslein ... und dann geht's gemeinsam ran an den speck.


                          Allerdings bleibt jedoch bei mir der eindruck verstärkt hängen, dass sich eh nur sehr sehr wenige für übersetzungen interessieren.
                          Solange der eindruck nicht widerlegt ist und das/die übersetzungsmäusle im loch bleibt ... dann bleiben eben die englischen texte in der sammlung, nix geht verloren.
                          Ist ja nicht die schlechteste aller möglichkeiten

                          Kommentar




                          • Weil's so schön ist...

                            ....auch wenn Brad Sundberg aus seiner sicht völlig berechtigt zu bedenken gibt, dass diese qualitativ schlechte tonaufnahme Michaels können und tatsächlichem stimmlichem vermögen keinesfalls gerecht wird. Damit hat B.S. sicher recht, aber diese aufnahme ist es m.E. dennoch wert gehört zu werden, auch mitsamts ihrer unzulänglichkeit. Soll aber keine rechtfertigung meinerseits von vertrauensmissbrauch bedeuten.
                            Dass die ganze aktion letztlich auch stress mit dem MJEstate bedeutete und einschränkungen bzgl. nachfolgender seminare ... da muss jeder MJ fans selbst kucken, was er/sie verantworten kann oder auch nicht.
                            Wenn man so die unterhaltungen verfolgt, reden sich's manche MJfans dann einfach mal fix verdammt schön und schimpfen anstatt dessen auf das böse, kleinliche MJ Estate, das sowas verdammt noch mal nicht einfach so durchwinkt. Wobei's ja nicht drum geht, Brad Sundberg an den karren zu fahren - so verstehe ich's jedenfalls - sondern vielmehr blieb nicht viel wahl, als gewisse einschränkungen zu verhängen. Aber ich bin sicher, Brad Sundberg und co füllen ihre seminare trotzdem mit wertvollem stoff ein eindrucksvollen einblicken für alle, die auch in zukunft uneingeschränkt die seminare geniessen möchten.

                            Brad Sundberg betrachtet das aus einem nochmal ganz anderen blickwinkel ... s. weiter unten.

                            Text unterm YouTube video s. o.:

                            A previously unreleased audio clip of Michael Jackson recording “Childhood” has emerged online.

                            The clip, recorded by a fan during Brad Sundberg’s In The Studio With MJ seminar many months ago, originates from a video of Jackson singing “Childhood” live, from top to bottom, in the studio, with the New York Philharmonic-Symphony Orchestra.

                            The footage, which is no longer a part of the In The Studio seminars at the request of the Michael Jackson Estate, is truly breathtaking. Michael can be seen in a soundproof room of glass, standing behind a huge room with the New York Philharmonic Orchestra and their conductor, giving Michael cues and entrances.

                            Sundberg, whose personal copy of the footage was filmed on a hand-held video camera, has since commented on the leak.


                            Es geht um eine bisher unveröffentlichete aufnahme einer aufnahmesession von „Childhood“ aus dem privatschatz von Brad Sundberg. Er präsentierte diese aufnahme bei einem seiner seminare und sie wurde unerlaubterweise von teilnehmer mitgeschnitten und veröffentlicht. Nun darf er seine private Childhood aufnahme bei seinen seminaren auch nicht mehr zeigen.

                            “A quick word about the leaks, trust and perspective,” said the engineer. “Thanks to everyone for their concern about someone sneaking a recording device of some sort into my seminar. We do our best to screen all guests, but clearly something snuck through.”

                            “Eine kurze bemerkung über leaks, vertrauen und standpunkte,” sagte er. „Danke an alle wegen der anteilnahme an dem punkt, dass irgendwer ein aufzeichnungsgerät in mein seminar schmuggelte. Wir bemühen uns sehr alle gäste zu kontrollieren, doch es passiert, dass jemand durchschlupft.“

                            “My request would be that whoever did this would respect my seminar for what it is – a complete package of venue, truth, memories, integrity, hard work, quality electronics, music, laughter, pain, friendship, gathering with fellow fans, etc. A low-quality clip on laptop speakers is a very poor representation of my what seminar offers the guests, particularly in my quest to “introduce” them to the Michael that I knew.”

                            “Mein anliegen geht dahin, dass wer auch immer das tat meine seminare für das achten sollte, was sie sind – eine vollständige sammlung von schauplätzen, wahrheit, erinnerung, integrität, harte arbeit, qualitatvolle elektronische produkte, musik, lachen, schmerz, freundschaft, zusammensein mit treuen fans etc. Ein clip in niederer qualität aus laptoplautsprechern ist eine sehr armseelige präsentation dessen, was meine seminare den gästen bieten, ganz besonders im hinblick auf’s bemühen den Michael vorzustellen, den ich kenne.“

                            “I am a very trusting person, and I hope to never lose that trust in people, but this was a bit of sting today. That said, do you want know something “funny” – for lack of a better word? I was visiting Dachau Concentration Camp outside of Munich when my phone started blowing up from friends letting me know about the Childhood leak. Can you imagine the irony of how un-important something like that is in the scope of where I was standing? Life is too short to participate in or stress over something as pointless as a stolen clip from a seminar.”

                            “Ich bin eine sehr vertrauensvoller mensch und ich hoffe, dich werde nie dieses vertrauen in die menschen verlieren, doch das heute zeigte eine gewisse schärfe. In dem zusammenhang, wollt ihr was ‚lustiges‘ erfahren (in ermangelung eines treffenderen begriffs?)
                            Ich besuchte das konzentrationslager Dachau vor den toren Münchens als mein telefon alarm schlug und freunde mich unterrichteten, dass diese aufnahme von Childhood geleakt wurde. Könnt ihr euch diese ironie vorstellen wie unwichtig sowas scheint angesichts dieses orts, an dem ich mich befand? Das leben ist zu kurz, um es mit stress zu verbringen oder sich stressen zu lassen, bezeichnenderweise wenn es um die unwichtigkeit eines geklauten clips von einem seminar geht.“


                            Although the pirated and now leaked audio is (as Sundberg acknowledges in his statement) of extremely low quality, and distorts when Jackson hits some of the more powerful notes, his vocals are still clearly incredible. He does one take and it’s completely flawless from beginning to end. Jackson can also be heard clearing his voice away from the microphone between difficult phrases and before certain notes, which the engineers edited out of the officially released version for obvious reasons.

                            Die gestohlene und nun geleakte audioaufnahme ist von ausserordentlich schlechter qualität und klingt verzerrt, wenn Jackson töne mit sehr kräftiger stimme singt, seine stimme ist immer noch unvorstellbar rein. Er macht eine aufnahme in einem rutsch und sie ist von anfang bis ende völlig lupenrein. Man kann auch hören, wie Jackson abseits des mikrofons zwischen schwierigen gesangsparts und vor bestimmten noten seine stimme reinigt/räuspert, diese parts wurden vom toningenieur aus verständlichen gründen für die offiziell veröffentlichte version herausgeschnitten.

                            In the unreleased video, when the sweeping orchestra comes in mid-song – “Have you seen my childhood? Dah dah dah dah dahh dahhhh” – Michael is conducting, triumphantly swinging his arms saying, “Yes! Yes!” He grabs the sky and pulls down like a child. You’ll never see Michael look happier. He looked great, grinning from ear to ear. Truly amazing stuff.

                            Im unveröffentlichten video bzw. an der stelle, wo das schluchzende orchester in der mitte des songs spielt – “Have you seen my childhood? Dah dah dah dah dahh dahhhh” – dirigiert Michael mit weitschwingenden armen und ruft „Yes! Yes!“ Er greift nach dem himmel und holt ihn sich wie ein kind. Nie sah man Michael glücklicher. Er sah grossartig aus und grinste breit von einem ohr zum anderen. Wirklich grossartige szenen.



                            Sundberg has just completed a highly-successful In The Studio tour of Europe, with seminars taking place in London, Frankfurt and Copenhagen. There is plenty more for Michael Jackson fans to look forward, with a number of new dates on the horizon.

                            For everything In The Studio With MJ-related, visit inthestudiowithmj.com or like the Facebook page at facebook.com/inthestudiowithmj

                            Please Like, Comment, Shared, and Subscribed thank you and have a wonderful day and night.

                            I NOT OWN THIS SONG IT'S REAL!!!
                            Zuletzt geändert von rip.michael; 02.05.2015, 13:53.

                            Kommentar


                            • Slash im Gespräch mit Ronnie Wood (Rolling Stones) über MJ
                              Ich hoffe Ihr versteht bissel mehr als ich



                              Kommentar


                              • IV mit Todd Grey (gefunden bei amazon.com)
                                Ich gehe davon aus, dass dieses IV in der englischen ausgabe von 'Before He Was King' abgedruckt ist.


                                A Q&A with Todd Gray, Author of Michael Jackson: Before He Was King

                                Q: How did you first meet Michael Jackson?

                                A: I first met Michael in 1974, when I was sent on an assignment to photograph Stevie Wonder at the Record Plant studio in Hollywood. Stevie was recording the single “You Haven't Done Nothin',” which featured backing vocals by the Jackson 5, so Michael and his brothers were there. I had been photographing rock groups since 1971, while I was still in high school, and kept on to help pay for college and later, art school. When I got to the studio that evening I walked into the engineering booth and saw a young man with a huge Afro. He was wearing ill-fitting slacks and hovering around the mixing board, watching Stevie's hands intensely as Stevie was adjusting the sound of the playback. I realized he was Michael Jackson. I had no idea that the pictures I took of him then would be the beginning of a decade-long journey.

                                A few years later, in 1979, I was hired to shoot the Jacksons for their back-to-back appearances on American Bandstand and Soul Train. I’d photographed the Jacksons a few times since 1974 for various magazines, but never really spoken to them (publicity photographers are kind of low on the totem pole). This assignment would change that. On the Bandstand shoot, all the brothers were backstage along with record company people, family, friends. Each new person who entered greeted Jackie, Marlon, Randy, and Tito, but it was clear that Michael was the one who had the juice in the room, and everybody was jockeying for position to get his attention, catch his eye. I thought it best to stay away from all the action swirling around Michael, so I just drifted over to another part of the room. It didn’t take long for Marlon to find me and start peppering me with questions, probably because I was the newest face in the crowd and we were close in age, but maybe also because I was one of very few black photographers on the rock scene. Soon Tito and Jackie wandered over, and in no time I felt relaxed and at ease, as if hanging out with my own friends.

                                The next day we were on the set of Soul Train in Hollywood. The same cast of characters was there--marketing, promotion, and publicity people from Epic Records--and they were all buzzing around Michael. When I came into the dressing room Tito and Marlon greeted me warmly. Jackie and Randy joined us, and I quickly became the focus of their teasing and inside jokes. We laughed a lot, talked about sports, cars, and movies--guy stuff. I didn't make any effort to get Michael's attention or even look his way. I was having too good a time joking with his brothers, and all of the adults around Michael seemed boring in comparison.

                                Two weeks later I was shooting Michael backstage at L.A.'s Forum, where he was receiving his platinum records for Off the Wall. Once again there was a huge entourage of industry people, family, and friends around. When I saw Michael he walked over to me and asked in a quiet whisper, "How come you never speak to me? You joke with my brothers, but not with me. Don't you like me?" I didn’t know what to say. He took me completely off guard with his voice and his question. "No, you’re fine," I said, "You always look so busy, and I've had nothing to say. Michael, I like you." "Okay," he said, and walked away.

                                The following January I got a call that Michael had personally asked me to come and photograph him while he was taping a TV special with Danny Kaye at Disneyland. Whenever the director would release him from the set to prepare the next shot Michael would grab my arm and say "Come on, let’s hit some rides," and we'd run off ushered by Disney security through secret passageways, making certain we never waited in line. Michael, who was t21 at the time, loved Disneyland, and while sitting next to him on the rides I joined right in with his screams and laughter. We really had fun.

                                Not long after this job, I got another call from his manager saying that Michael had told him to hire only me when he needed a photographer. His manager asked, "What’s up with you and Michael?" "We just get along, I guess," I said. I asked the manager why Michael chose me and he said Michael told him, "I like Todd because he doesn’t talk much."

                                Q: What are a few of your observations about Michael's life that people outside of his world have never seen?

                                A: Well, he was very observant, and had amazing focus. And when he was performing it might look effortless for him when he was doing it, but that only happened because he had a dedication and perfectionism focused on his performance, whether that was on stage or in the mixing booth with the engineers. He’d be nervous and tense before going onstage, but that would all get channeled into his performance. Sometimes he didn’t sleep well in hotels on the road, and he had a special recording machine that switched on in the middle of the night and played stories. It had three clocks--you can see it on the nightstand in the second photo in the book.

                                Q: Did Michael’s work ethic influence you in your work?

                                A: MJ would not stand for mediocrity. I only realized that I had adopted his work ethic a few years after I stopped working for him. Whenever I was tired and my heart was not into my work, I'd find myself thinking about how MJ pushed himself to maintain a high level of quality, and this made me not settle for "good enough" in my photo work. I always strove to achieve the best I was capable of producing, regardless of the circumstance or size of the job. I passed this onto my students over the years as motivation to achieve greater heights than they thought themselves capable. "Shoot for the stars, and if you don't make it, at least you'll land on the moon."

                                Q: What was it like travelling with Michael and the Jacksons?

                                A: Traveling with MJ and the J5 was akin to being in a bubble. Security blanketed us while on the road. Michael was so engrossed in the development of his career that he had a disproportionate world view. I (and others) had to watch our language: no swear words, sexual references, dirty jokes. He maintained an ultra moral, verbal-antiseptic space around himself, and perhaps saw the world through the atmosphere of this space. He chose to focus on pleasant things. As a result he may not have been able to make clear distinctions between the space that constituted his reality and the one we refer to as the "world."

                                Q: You started out shooting the Jacksons, and then became Michael's chosen photographer. What was his relationship like with his brothers?
                                A: Marlon was great fun. Sometimes too much fun. He was a joker and prankster. Jackie was cool, more on the quiet side. They made me feel at ease. No subject was out of bounds with them. I could be unguarded, knowing that I wouldn’t offend them if a swear word or bawdy joke slipped out. I could share a beer with Jackie. Oops... I thought you wanted to know my relationship with them! Michael and his brothers got on very well. They shared a level of intimacy that anyone outside of the family was not privy to, except for lifelong body guard Bill Bray. Michael seemed to reach out to Randy and Marlon the most, though. Katherine was treated in the highest regard. Joe was a quiet, forceful presence. He was hanging out with LaToya when she’d join us on the road, and later at home.

                                Q: Which photograph in the book is your favorite? Which do you feel is the most honest representation of the Michael you knew?
                                A: My personal favorite is the first white T-shirt shot in the book (page 27). That's my favorite session because MJ and I talked about it quite a bit beforehand and we were undisturbed. We wanted to express a level of his depth in the portraits. It took a month for me to get an hour with Mike alone. My other fave is the shot of his shoes when he hits that pose on the tips of his toes (pp. 40-41). The most honest representation is the shot of Michael and the band screaming their heads off and getting amped up before taking the stage (pp. 58-59) or laughing in his movie theater at home (pp. 126-127). All the laughing shots. Michael was quick to laugh, and took great pleasure in it.

                                Q: Do you think Michael took more satisfaction in his singing or his dancing?
                                A: I would guess he took most satisfaction in his singing. He took the utmost care of his voice. Turning off the air conditioning while it was 95 degrees outside, drinking lemon honey brews, singing scales. He treated his voice very seriously. Given the amount of care, I'd have to say singing.

                                Q: What did you learn as a photographer in the years you photographed Michael?
                                A: I learned the importance of observing and understanding your subject. The importance of creating a narrative: telling a story in a picture or asking a question to create viewer interest and engagement. I was trained as a conceptual artist, not a photojournalist, yet most of the work I did with the Jackson 5 and Michael was documentary photography. At first I was quite ambivalent about documentary photography, believing that one was simply working like a Xerox machine, and not especially creatively. But I developed a respect for documentary--the reality in front of us is often more fantastic than what we can imagine, if one has the patience and sensitivity to observe it. Still, my next step would be to go on and make art and create my own meaning of the world, rather than seek out more opportunities to convey someone else's.

                                Q: What is your favorite MJ song amd why?
                                A: Wanna Be Starting Something" and "Don’t Stop Till You Get Enough." Although I heard these songs countless times on the tour, I never tired of them, and I was full of joy whenever Michael would sing them. Maybe also because my best shot, the one with his shoes en point, was made during the tuxedo segment of the show when he sung those songs.

                                Q: You say in the book that Michael seemed like a child at heart. How did that part of his personality impact his adult life? Was it a struggle to balance the childlike view with his adult responsibilities?
                                A: Mike was good at bracketing. He'd slip into serious adult mood in a flash when business was being discussed. He was a wise man-child. When finished discussing business issues he could easily and quickly slip back into play mode. On the positive side, his childlike persona gave him fluid access to the creative part of his mind. He could play with musical ideas easily and maintain a sense of curiosity and wonder, making his own rules. I think he found a way of being that was satisfying and immensely productive.

                                Q: How did Michael interact with you behind the camera? Did posing come naturally for him, or did you need to draw him out?
                                A: Photographing a subject is a dance. It takes a while to click into rhythm. Michael never stumbled in our photo dance. By the time Thriller was released he was more in command of the camera than a few years earlier. More confident. In Atlanta (for the white T-shirt shoot), he took more direction than in his home in Encino for the photos later in the book. Our relationship developed to the point that it wasn’t necessary to draw him out. There was trust. We were both spontaneous when we shot.

                                Q: How has Michael's death affected you? Were you surprised by your feelings?
                                A: I didn't grieve until several days after he passed. I spoke to my son the day Michael died and he was deeply emotional over his passing. When I did grieve, I surprised myself. Alone in a room, sobbing, I started talking to Mike, finishing the conversation we started 25 years ago, and making a promise to fulfill a wish. I don’t normally act this way.
                                (Author photograph by Andy Warhol. Copyright © 2009 by the Andy Warhol Foundation for the Visual Arts/ARS, New York.)

                                Wann trafst du MJ zum ersten mal ?

                                Ich traf Michael 174 zum ersten mal im zuge meiner aufgabe Stevie Wonder im Record Plant studio in Hollywood zu fotografieren. Stevie nahm gerade die single “You Haven't Done Nothin'” auf, welche auch backgroundgesang der Jackson 5 beinhaltete, also waren Michael und seine brüder dort. Ich hatte seit 1971 rockgruppen fotografiert, noch während meiner zeit auf der high school, um mitzuhelfen das college zu finanzieren und später die kunstschule. Als ich an diesem abend zu studio eintraf betrat ich den aufnahmeraum und sah einen jungen mann mit einem riesigen afro. Er trug schlecht sitzende hosen und tigerte ums mischpult und beobachtete intensiv Stevies hände, wie er mittels der regler den sound des playbacks abmischte. Mir wurde bewusst, dass das Michael Jackson war. Ich hatte keine vorstellung, dass dieses foto von ihm der beginn einer jahrzehnte langen gemeinsamen reise sein sollte.

                                Ein paar jahre später 1979 war es meine aufgabe die Jacksons für ihren auftritt bei American Bandstand und Soul Train zu fotografieren. Ich hatte die seit 1974 die Jacksons ein paar mal für diverse magazin fotografiert, hatte jedoch nie wirklich mit ihnen gesprochen (PR fotografen haben eher geringes ansehen unter den grössen). Dieser auftrag änderte das. Während des Bandstand shoots waren die brüder backstage zusammen mit den leuten von der plattenfirma, familienmitgliedern und freunden. Jede person, die neu hinzukam, begrüsste Jackie, Marlon, Randy und Tito, aber es war klar, dass Michael die hauptperson darstellte und jeder bemühte sich nach kräften, um seine aufmerksamkeit zu erlangen und in sein gesichtsfeld zu kommen. Ich dachte, es wäre besser abseits des rummels um Michael zu bleiben, also bewegte ich mich weiter weiter weg im raum. Es dauerte nicht lange und Marlon hatte mich entdeckt und löcherte mich mit fragen, wahrscheinlich weil ich das neueste gesicht in der menge war und wir waren ungefähr im gleichen alter, vielleicht aber auch weil ich einer der sehr wenigen schwarzen fotografen der rockszene war. Bald kamen auch Tito und Jackie dazu und ich fühlte mich nie entspannt und leicht, wie man eben mit freunden abhängt.

                                Am nächsten tag waren wir am set von Soul Train in Hollywood. Die gleichen leute waren da - vom marketing, promotion und die PR leute von Epic Records - und sie schwirrten alle gunstheischend um Michael herum. Als ich in die garderobe kam begrüssten mich Tito und Marlon herzlich. Jackie und Randy kamen dazu und schnell wurde ich der frotzeleien und insiderwitzen untereinander gewahr. Wir lachten viel und unterhielten uns über sport, autos und filme, zeug für kerle eben. Ich unternahm keine anstrengungen Michaels aufmerksamkeit zu erhaschen und schaute noch nicht mal in seine richtung. Ich hatte grad eine gute zeit mit seinen brüdern und all die erwachsenen um Michael schienen langeweile zu haben.

                                Zwei wochen später fotografierte ich Michael backstage im L.A.'s Forum, wo er seine platin auszeichnung für Off The Wall erhielt. Wieder einmal war ein riesentross der musik industrie anwesend neben der familie und freunden. Als ich Michael entdeckte kam er zu mir rüber und fragte mit leiser stimme, "Warum hast du noch nie mit mir gesprochen? Du hast dich mit meinen brüdern amüsiert, aber nicht mit mir. Kannst du mich nicht leiden?" Ich wusste nicht, was ich sagen sollte. Er irritierte mich völlig mit seiner stimme und seiner frage. "Nein. alles in ordnung," sagte ich, "du sahst immer so beschäftigt aus und ich wusste nichts zu sagen. Michael, ich mag dich." "Okay," sagte er und ging wieder.

                                Im folgenden Januar bekam ich einen anruf, dass Michael persönlich mich haben wollte, um ihn bei der aufnahme eines TV specials mit Danny Kaye in Disneyland zu fotografieren. Immer, wenn der regisseur während vorbereitungen zum nächsten shoot entliess, packte mich Michael am arm und sagte, "Komm, lass uns ein paar runden drehen" und wir machten uns davon von den Disney Security leuten durch die geheimen wege geschleusst und sorgten dafür, dass wir nie anstehen mussten. Michael war damals 21 und liebte Disneyland und während ich neben ihm im fahrgeschäft sass stimmte ich in sein schreien und lachen mit ein. Wir hatten wirklich spass.

                                Nicht lange nach diesem job erhielt ich einen weiteren anruf seines managers, welcher mir mitteilte, dass Michael gesagt hätte nur mich als fotograf zu engagieren. "Was geht ab mit dir und Michael?" "Ich denke, wir werden klar kommen," sagte ich. Ich wollte von dem manager wissen, wieso Michael mich gewählt hätte und er erklärte, dass Michael gesagt hätte, "Ich mag Todd er spricht nicht so viel."

                                Wie beschreibst du einige deiner beobachtungen Michaels leben betreffend, die die leute ausserhalb seines lebens nie sehen konnten?

                                Nun ja, er war sehr wachsam und besass einen aussergewöhnlichen focus. Wenn er performte sah das nach wenig anstrengung für ihn aus, doch das schien nur so, weil er sich mit hingabe und perfektionsmus auf seine performance konzentrierte, gleich, ob das auf der bühne oder im aufnahmeraum mit den aufnahmeleuten passierte. Er war nervös und angespannt bevor er die bühne betrat, das floss alles in seine performance ein. Manchmal schlief er unterwegs in hotels gut und er hatte ein besonderes aufnahmegerät, was mitten in der nacht einschaltete und geschichten brachte. Es hatte drei uhrenanzeigen - das kann man auf dem nachtkastl stehend auf dem zweiten foto im buch sehen.

                                Hat Michaels arbeitsethos deine arbeit beeinflusst?

                                Michael hatte nichts zu tun mit mittelmässigkeit. Mir wurde sogar bewusst, dass ich seine arbeitsmoral aufgenommen hatte, jahre später, als ich nicht mehr für ihn arbeitete. Immer wenn ich müde war und ich nicht mit dem herzen bei der sache war, rief ich in meine erinnerung zurück, wie MJ sich selbst motivierte um ein hohes qualitätslevel zu erreichen, und das veranlasste mich, nicht in einem "gut genug" bei meiner fotografischen arbeit zu verharren. Ich strebte stets danach mein bestmöglichstes zu geben, ganz ohne betracht der begleitumstände der grösse eines jobs. Ich vermittelte das über die jahre meinen schülern als motivation grössere höhen zu erreichen, als sie sich selbst vorstellen konnten. "Greif nach den sternen, doch wenn du es nicht tust, landest du letztlich auf dem mond."

                                Wie war das mit Michael und den Jacksons zu reisen?

                                Reisen mit MJ und den J5 war als ob man sich in einer blase zu befindet. Die Security schützte uns unterwegs. Michael war so vertieft in die weiterentwicklung seiner karriere, dass er in eine unverhältnismässige weltsicht gewann. Die anderen und ich mussten auf unsere wortwahl achten, keine flüche, sexuelle anspielungen, dreckige witze. Er hielt ein von hoher moral und sprachlicher reinheit geprägtes umfeld um sich selbst aufrecht und sah wahrscheinlich die welt durch diese linse. Er zog es vor sich erfreulichen dingen zuzuwenden. Als ergebnis dessen war er wahrscheinlich nicht in der lage, unterschiede zwischen seiner selbstbedingten realität und der realtität der welt da draussen zu machen.


                                Du begannst damit die Jacksons zu fotografieren und wurdest dann der von Michael gewählte fotograf. Wie war sein verhältnis zu seinen brüdern?

                                Marlon war ein grosser spassvogel. Manchmal übertrieb er es. Er war ein witzbold und streichespieler. Jackie war cool, mehr von der ruhigen sorte. Sie machten es mir leicht. Nichts war ihnen fremd. Mein persönlicher favorit ist das erste im weissen t-shirt, zu sehen im buch s. 27. das ist meine lieblingssession da MJ und ich ein wenig im voraus darüber sprachen und wir waren ungestört. Wir wollten den level seiner tiefgründigkeit der portraits zum ausdruck bringen. Ein monat verging bis ich eine stunde alleine mit Mike haben konnte. Ein weiterer favorit ist die aufnahme seiner schuhe, wenn er diese pose auf den zehenspitzen stehend einnahm. Die eindrucksvollste repräsentation seiner selbst ist die aufnahme von Michael und der band, wenn sie sich aufeinander einschwören und sich gegenseitig heiss machen, bevors auf die bühne geht oder lachend in seinem kino zuhause. Alle aufnahmen, die ihn lachend zeigen. Michael war leicht zum lachen zu bringen und es tat ihm wohl.

                                Denkst du Michael erreichte mehr erfüllung durchs singen oder das tanzen?

                                Ich schätze, er erlangte durchs singen mehr erfülltheit. Er legte allergrösste sorgfalt auf seine stimme. Bei 35° aussentemperatur wurde die klimaanlage ausgeschaltet, er trank zitronen honig heissgetränke und sang die tonleitern. Er pflegte seine stimme sehr sorgfältig. Wenn ich vom umfang der sorgfalt mit seiner stimme ausgehe, denke ich, dass das singen für ihn das wichtigste bedeutete.

                                Welche lehren zogst du aus den jahren als fotograf als du Michael ablichtetest?

                                Ich lernte wie wichtig es ist die eigene absicht im auge zu behalten und zu verstehen. Das wichtige am schöpfungsprozess liegt in der erzählkunst: eine geschichte mittels eines bildes zu erzählen oder eine frage zu stellen, um das interesse des betrachters zu gewinnen und ein handeln zu erreichen. Ich war als konzeptkünstler aufgestellt, nicht als fotojournalist, jedoch das meiste der arbeit mit den Jackson 5 und Michael war dokumentarische fotografie. Am anfang dachte ich ziemlich zwiespältig über die dokumentarische fotografie, ich glaubte das sei so einfach wie fotokopieren und nicht besonders kreativ. Doch ich entwickelte respekt fürs dokumentieren - die realität direkt vor unserer nase ist oft fantastischer als wir uns vorstellen, wenn man sich nur die geduld und feinfühligkeit bewahrt das zu wahrzunehmen. Und doch, mein nächster schritt ist meine eigene einstellung die welt betreffen zu schaffen, weniger noch mehr gelegenheiten zu suchen, die kreativität eines anderen zu fördern.

                                Welches ist dein MJ lieblingslied und warum?

                                "Wanna Be Starting Something" und "Don't Stop Till You Get Enough". Obwohl ich diese songs unzählige male während der tour hörte, wurde ich ihrer nie überdrüssig und ich war immer voll der freude, wenn Michael sie sang. Vielleicht war der beste shot, der mit dem zehenstand, weil er während der tuxedo sequenz der show aufgenommen wurde, dann, wenn er diese songs sang.

                                Du schreibst im buch, dass Michael im herzen wie ein kind schien. Wie beeinflusste dieser teil seiner persönlichkeit sein leben als erwachsener? War es eine leidvolle erfahrung seine kindgleiche sicht mit den verantwortlichkeiten als erwachsener auszubalancieren?

                                Michael war gut darin, das eine vom anderen auszuklammern. Er glitt wie der blitz in eine ernsthafte erwachsenenstimmung, wenn das gefordert war. Er war ein weises mann-kind. Wenn die aussprachen geschäftliche belange betreffend abgeschlossen waren konnte er mit leichtigkeit und schnell zurück in den spielerischen modus schlüpfen. Die postitive seite war, dass er durch seine kindhafte persönlichkeit die möglichkeit eines geschmeidigen zugangs zu kreativen teil seines geistes hatte. Er konnte mit leichtigkeit mit musikalischen ideen spielen und sich das gespür für die neugier und wunder zu bewahren, indem er seine eigenen regeln schuf. Ich denke, er fand einen weg der ihm zufriedenheit verschaffte und ausserordentliche produktivität brachte.

                                Wie kommunizierte Michael mit dir hinter der kamera? Passierte sein posen ganz natürlich oder brauchte er eine beschreibung durch dich?

                                Ein gegenüber zu fotografieren ist ein tanz. Es dauert eine weile bis ein gemeinsamer rhythmus gefunden ist. Michael verfehlte nie unseren fotografischen tanz. Zu der zeit kam Thriller heraus und er war mehr auf die kamera angewiesen, als noch ein paar jahre zuvor. Er war viel selbstsicherer. In Atlanta (anlässlich des weisses t-shirt shoots) übernahme er mehr die führung als beim shoot der fotos später fürs buch in seinem zu haus
                                e in Encino. Unser verhältnis entwickelte sich so weit, dass es sich erübrigte, etwas aus ihm herauszukitzeln. Da war vertrauen zwischen uns. Wir waren während eines shoots beide spontan.

                                Inwiefern hat dich Michaels tod berührt? Warst du von deinen gefühlen überrascht?

                                Ich zog mich nicht weinend zurück tage nach seinem tod. Am tag, als Michael gestorben war unterhielt ich mit meinem sohn, er war tief berührt von Ms tod. Als ich dann doch weinte, war ich überrascht von mir selbst. Schluchzend alleine in meinem zimmer begann ich zu Mike zu sprechen und beendete die konversation, die wir vor 25 jahren begannen und versprach einen wunsch zu erfüllen.
                                Normalerweise reagiere ich nicht so.










                                Fäddisch! Enjoy!






                                Zuletzt geändert von rip.michael; 10.05.2015, 12:34.

                                Kommentar

                                thread unten

                                Einklappen
                                Lädt...
                                X