thread oben

Einklappen

Ankündigung

Einklappen
Keine Ankündigung bisher.

MJ - Interpretationsversuche seiner Auftritte

Einklappen
X
 
  • Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

  • Hihi ... da hatten courage und ich wohl beide tomaten auf den augen

    Ehrlich gesagt: hab noch nie wirklich drauf geachet, ob MJ (... oder andere tänzer) links oder rechts rum dreht ... man nimmt es wohl so hin, weil es sich mit dem eigenen unbewussten empfinden deckt.
    An die derwische musste ich auch denken ... war mir aber auch nicht bewusst, dass sie links drehen.

    Ich werd das nächste mal drauf achten, wenn ich wieder mal im einzig 'rechtsgedrehten' Aldi einkaufe, den ich kenne. Meinem einkaufszettel ist allerdings von links oder rechts rum nicht wirklich beeindruckbar und meinem geldbeutel ist es völligst schnuppe ...

    Wäre trotzdem interessant, ob eine drehung gegen den linksdrall irgendwie in der lage ist, energetisch einfluss zu nehmen. Ich denke mal es ist eine sache der übung und routine ... ich schätze, es ist nach einer gewissen umgewöhnungsphase energetisch genauso wertvoll rechts rum zu drehen. Ich könnte mir sogar vorstellen, dass das einen besonderen kick bringt ... sofern man den rechtsdreh nicht zur bevorzugten drehrichtung werden lässt.
    Ich zieh hier die parallele zu Michaels moonwalk, der nun wirklich gegen jeden natürlichen bewegungsablauf geht, bewegungstechnisch umkehrt, um den eindruck des 'vorwärts-rückswärts-moonwalks' hinzukriegen.
    Ist und bleibt extra-faszinierend und geht immer wieder gegen den gewohnten sinneseindruck, schärft den blick für's spezielle. Und ich denke, dieser moonwalk ist nicht nur ein spezieller move, er packt sowohl tänzer als auch zuschauer beim bruch des gewöhnlichen. Das macht den moonwalk zu was aussergewöhnlichem.

    Zurück zu den spins.
    In angedenken derer werd ich mal bei gelegenheit eine walzer links rum, walzer rechts rum session mit meinem göttergatten einlegen. Mal sehen, was es mit uns macht ...
    Schön aber blöd, ist ja kein spinning, da keine drehung um die eigene achse .... spätestens dann ist mein mann raus aus der nummer ...

    Es wurde schon ausgibigst auch durchaus unter naturwissenschaftlich vorgebildeten diskutiert, welchem besonderen (dreh)gesetzmässigkeiten das wasser folgt, wenn man den wannenstöpsel zieht ... was wurden da nicht alles für wissenschaftliche ansätze bemüht ... letztendlich wurde festgestellt, dass es völlig beliebig und zufällig ist, ob der wasserstrudel, links oder rechts rum abgluckert.
    Wenn man bedenkt, dass der mensch etwa zu 2/3 aus wasser besteht, müssen die restlichen bestandteile der kohlenstoffeinheit einen nicht ganz unbeträchtlichen einfluss auf den hauptbestandteil ausüben.
    Das alles unter dem aspekt, dass der linksgedrallte spin ein unbewusster ist.

    Und ich glaube, kindern ist es völlig einerlei, wie sie sich in ihrer ursprünglichkeit drehen ... das erwachsene augen- und gewohnheitstier mensch orientiert sich im lauf seiner entwicklung eben sehr an dem, was die breite masse vorgibt.

    Eigentlich blöd ... macht doch spass und ist spannend für alle, hin und wieder aus der reihe zu tanzen ... ist wie das salz in der suppe.

    Sorry ... geht ein bisschen abseits vom thema. Danke fürs verständnis und die geduld.
    Zuletzt geändert von rip.michael; 16.07.2012, 07:54. Grund: edit

    Kommentar


    • Zitat von Monaco Beitrag anzeigen
      Er machte den Spin stets links herum, in die natürliche Richtung. Der Mensch hat einen natürlichen Linksdrall, was mit der Bewegung der Erde zusammenhängt. Rechtsgerichtete Runden irritieren, weshalb Supermärkte meist so aufgebaut sind, dass die Runde links herum verläuft. Der Kunde fühlt sich sicher und kauft mehr. Die Derwische im Sufismus, die sich mit manchmal stundenlangen Linksdrehungen in meditative Zustände versetzen, sagen, dass sie sich in Richtung des Herzens drehen und damit eins mit allem werden, sich selbst auflösen, was viele natürliche Tänzer so empfinden.
      Danke Monaco für die Beschreibung.Ich konnte es nicht mehr so wiedergeben. Genau so einen Derwish hatte ich im TV gesehen.

      Kommentar


      • Liebe Monaco,
        dann musst du stets dabei gewesen sein, wenn MJ seine spins wirbelte.
        Nee im ernst, es gibt eine ganze reihe videos aus früheren zeiten (MJ zwischen 15 und 20) die den rechts und links rum 'spinnenden' MJ zeigen, zu zeiten, wo er zusammen mit seinen brüdern choregraphie tanzte mit einzelen soli.
        Ich halte des durchaus für möglich, dass was dran ist an dem 'in richtung des herzen drehen'.
        Im übrigen bin ich überzeugt, dass im alltäglichen leben es eine sache der allgemeinen konditionierung ist, ob man eine linke laufrichtung bevorzugt oder diese, bzw. sie bevorzugte annimmt (.. angelehnt an das beispiel laufrichtung supermarkt)

        Kommentar


        • ... Michaels performances anlässlich der 88 Grammy Award show sind und bleiben unvergesslich ... sie wurden in diesem thread schon früher besprochen und zahlreiche eindrücke wiedergegeben.


          Auch wenn der verfasser Rembert Browne hier nicht am austausch teilhaben kann , so finde ich doch, dass seine bewegten gedanken und empfindungen dieser performance wegen absolut hierher gehören

          @aurelia hatte dies im "Kleinigkeiten .." thread gepostet, ich greife es dankbar auf und beame es in voller länge nach hier, zit.:


          Rembert Explains the '80s: Michael Jackson at the 1988 Grammy Awards
          By Rembert Browne on February 28, 2013 5:55 PM ET

          01.jpg

          Welcome back to our series Rembert Explains the '80s. Every so often, we'll e-mail 25-year-old Rembert Browne a video from the 1980s that he hasn't seen. Rembert will write down his thoughts as he's watching the video, then we'll post those thoughts here. This week's installment was selected by Rembert Browne, BECAUSE IT'S STILL BLACK HISTORY MONTH AND I'M CALLING THE SHOTS: "The Way You Make Me Feel"/"Man in the Mirror" by Michael Jackson, from the 1988 Grammys. If you have an idea for a future episode of Rembert Explains the '80s, e-mail us at hollywood@grantland.com.

          [Note: This is the greatest awards show performance of all time. Know that.]

          (Das vid. an dieser stelle kann über proxy angeschaut werden.)

          0:03 Don't underestimate how famous you have to be for other famous humans to go crazy at the mere sight of your silhouette.

          02.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 2.16.53 PM

          0:22 Also, do not take it lightly that the Grammys gave Mike 10 MINUTES.

          0:24 I've always been a giant fan of Zorro Mike.

          03.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 2.18.50 PM

          Also, I should get this out the way now: I refer to Michael Jackson as "Mike" more often than not. When I was young, it made me feel like he was a friend of mine, and I've stuck to my guns since. Sometimes "Michael" happens, but not often. MJ, never.

          0:29 I love the way he walks down stairs. No one's ever walked down stairs like Mike.

          0:34 Shout out to the Grammys for informing the one person on Earth who didn't know who was onstage:

          04.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 2.24.22 PM

          That one person appreciates you, Grammys.

          0:47 The pants. And the socks. And the shoes.

          05.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 2.25.47 PM

          I can't count the number of times I tried pulling off this look in the privacy of my own home, and then quickly hanging my head in shame for attempting to be something I'm not: a legend.

          0:50 Spin count: 1.

          0:52 The belt, which he most certainly stole from a karate outfit or a hotel robe, really pulls it all together. Also, that shirt is SO BLUE.

          06.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 2.27.46 PM

          I've never seen a bluer piece of clothing. It's like the Atlantic Ocean is sitting atop his waist.

          0:53 Michael Jackson was most certainly not a Crip, but they had to be pleased with this shirt.

          0:54 [Disclaimer: I have no idea if Michael Jackson wasn't a Crip.]

          0:56 "Tough Guy Mike" is an incredible creature, less because it was so opposite of his actual personality, and more because of how he moved his limbs as Tough Guy Mike. Every step became an aggravated kick, everything was to be pointed to, and his neck roll became the sassiest thing ever captured on camera.

          1:00 Spin count: 2.

          1:10 What's happening right here, you ask?

          07.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 2.33.01 PM

          Oh nothing, just Tough Guy Mike mime-smoking a fake cigarette and blowing out fake smoke.

          1:13 Three seconds later:

          08.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 2.33.59 PM

          Tough Guy Mike just put out the imaginary cigarette with his foot. Tough Guy Mike litters. Go figure.

          1:23 It's hard not to get distracted by the movements of Tough Guy Mike, but it should be noted that (1) "The Way You Make Me Feel" is phenomenal, especially slowed down like this, and (2) there are still nine minutes in this performance.

          1:27 There's nothing Tough Guy Mike loves more than THE LADIES.

          09.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 2.37.54 PM

          Also, the hat has been thrown across the stage. Also, spin count: 3.

          1:40 One of Mike's most underrated moves is the simple foot tap, but with one hand snapping and the other in his pocket. It's just the perfect step. Also: The Crip shirt has become fully unbuttoned, which allows for a good amount of future-cape action and more dynamic spins. Excited for that.

          1:48 He's putting on a kicking, crotch-grabbing, pointing clinic right now. I'm pretty sure Billy Blanks bit about 80 percent of these moves for that first Tae Bo tape.

          1:54 "ATCHA-OOOOOOOOOO"

          10.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 2.58.41 PM

          Spin count: 4.

          2:01 Maybe second only to Tough Guy Mike is Tough Guy Mike And Tough Friends Who Also Know How To Dance While Remaining Moderately Tough.

          11.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.00.07 PM

          Moderately.

          2:29 Mike and his boys are so good at dancing, they can go 30 seconds at a time without singing a single word. And it never becomes less captivating. Just one of the thousands of things no one else can pull off.

          2:33 Spin count: 5, 6, 7. (Yes, I'm counting revolutions, not simply the act of spinning. I care too much not to count revolutions.)

          2:39 This is the best.

          12.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.02.59 PM

          With his boys watching, Mike starts doing that slow spin/body roll/vertical worm in which he locks up most of his limbs but, due to his phenomenal ankle work, manages to still rotate.

          NEVER STOP PAYING ATTENTION TO THE ANKLE WORK OF MICHAEL JACKSON.

          3:03 Mike is still doing it. Bless him.

          3:05 "ATCHA-OOOO"

          13.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.08.20 PM

          3:08 The song's over and the crowd is cheering. More important: LOOK AT MIKE'S HAIR.

          14.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.09.16 PM

          He's like a magical faun with a curl. Very rare.

          3:14 So Mr. Jackson just bowed, and, in the eyes of the audience, that's all they get. And they're thankful, because for three minutes, Mike put on an incredible show. It's just crazy to think they hadn't the first clue that there were seven more minutes left.

          3:17 OH YES.

          15.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.11.18 PM

          WHOSE HAND IS THAT? I want to know everything about the human owner of the hand that tenderly touched Michael's hand as it passed him the microphone. Everything.

          3:22 The first few notes of "Man in the Mirror" do things to me, spiritually. I can't explain it, but I know the journey that I'm about to go on, and it's always a beautiful, teary roller coaster.

          3:46 "Gonna make it rii-iii-iiighht."

          16.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.14.25 PM

          4:00 "I see little kids, in the stree-tah, without enough to e-tah."

          4:12 The reason this song and, as we will see, this performance are so good is that Mike has all of the human emotions, and they're all expressed in this one clip.

          17.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.18.21 PM

          He feels everything.

          4:38 This might be the most beautiful performance of our most beautiful song.

          4:53 MIKE. BROUGHT. BACKUP.

          18.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.19.26 PM

          Hey, ladies:

          19.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.20.05 PM

          Hey, more ladies and a man who looks like Peabo Bryson:

          20.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.20.33 PM

          5:35 Mike just did two classic "My name is Michael Jackson and I am very emotional" moves: the frantic shaking of the non-microphone hand and the high step. He's feeling it.

          THERE ARE STILL FIVE MINUTES LEFT.

          And Mike hasn't even gotten in the zone yet.

          6:01 One thing you have to respect about Mike is how much ground he covers on this giant stage. He's been everywhere. Just a complete dedication to his craft, as well as respect for the surface area of that stage.

          6:04 Something worth noting: Michael Jackson is actually singing.

          6:13 "CHANGE."

          21.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.24.55 PM

          6:15 And just like that, HELLO CHOIR:

          22.jpg
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.25.16 PM

          This is the moment this performance starts to get real.

          6:23 It's hard to notice initially, but not only is this choir in full force in their Crip robes, but every few seconds, they get closer and closer to Mike. Just watch out for it. It's great.

          6:29 Mike just Eastside Stomped all over the Grammy stage. He is the chosen one.

          6:35 Spin count: 8, 9, which results in ...

          23.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.28.40 PM

          If you aren't moved by this, you don't have a soul.

          Few people have ever "left it on the field," like Michael Jackson at the 1988 Grammys. No one's ever done anything like this.

          AND THERE ARE STILL FOUR MINUTES LEFT.

          6:46 Perhaps the most puzzling shot of the video, because everyone in the audience is sitting down.

          24.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.33.22 PM

          I just don't get it. I don't know how you remain glued to your seat as new religions are being formed onstage.

          6:50 Mike's standing back up, but you have to know that's a temporary thing. Also, look at the ground that the choir has covered.

          25.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.31.52 PM

          They're coming for Michael. Because he needs them. And they need him back.

          Also, pay close attention to Mike's crouched-over bop. Right now, it's decently controlled, but over the next few minutes it begins to have a mind of its own. And there's nothing better than when that happens.

          6:57 "WHOOOOO"

          26.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.32.46 PM

          7:11 "Na na na, na na na, na na, na naaaaa"

          27.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.36.28 PM

          This is the point that this goes from a classic performance to the best performance. The next three minutes are EVERYTHING.

          7:18 Yes, Mike's microphone went out for two seconds, which is made worse because the audience is loudly clapping, probably because some of them think the song is over. While temporarily unfortunate, you can hear Michael shouting the lyrics, further proof that he is, in fact, actually singing.

          7:24 MIC BACK. MIKE BACK.

          7:44 Michael is shouting ad-libs at the audience, which is important, because if there's one thing this performance is, it's a sermon. He's just up on that stage, converting lost souls.

          7:47 "STAND UP, BROTHER."

          28.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.41.39 PM

          I've seen this hundreds of times, and I'm still a mess, mainly because I still know we haven't gotten to the best part.

          8:04 Michael is screaming.

          8:14 And now Mike's back on the floor:

          29.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.43.42 PM

          What got him there? Spin count: 11, 12, 13, 14, 15.

          HE SPUN AROUND FIVE TIMES AND LANDED ON HIS KNEES IN THE DIRECTION HE WANTED BECAUSE HE'S PERFECT.

          Seriously, do you know how hard it is to do that? I've been trying to land that five-spin, land-on-knees move without breaking my legs or vomiting by revolution three since I was 7 years old. I'm approximately 0-for-750.

          8:17 In our eighth minute, we finally reach the filthiest breakdown in a live performance that I've ever heard. It's just disgusting how good this is. And that's only aided by the fact that Michael is writhing on the floor.

          8:27 My indicator of deciding whether or not someone is important is if one of your background singers comes to check on you, emotionally, in the middle of the song.

          30.jpg
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.47.34 PM

          That's what just happened, and it's phenomenal. Also, he helps him up. All that's missing is the James Brown robe-over-the-shoulders move.

          8:34 The background track in the song is gone, and all that's happening are foot stomps, hand claps, and voices. This is not the Grammys. This is church.

          8:39 More sermons from Michael:

          "Black man gotta make a change, white man gotta make a change."

          8:45 What I previously said about Mike's crouched-over bop eventually having a mind of its own: Well, yes, that's happening right now. He's lowering his shoulder like a running back, all while continuing to do incomparable ankle work. Stunning leg work all around, really.

          8:52 LOOK AT HOW CLOSE THIS CHOIR IS.

          31.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.54.05 PM

          9:01 When Mike gets really excited, like he is now, and starts jumping up and down, like he is now, I genuinely think he could dunk on a 12-foot hoop.

          32.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.55.46 PM

          Respect this mythical creature and his hops.

          34.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.56.25 PM

          9:04 Before we get into Michael's best spin of the night, pay attention to the way he collects himself, pre-spin. He takes a bunch of little steps that by themselves look silly, but are fantastic considering the end result.

          9:06 That end result:

          35.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 3.58.23 PM

          Mike's on the ground again. Also, spin count: 16, 17, 18, 19, 20.

          9:13 I think Michael has blacked out. I don't think he has any idea where he is.

          9:20 And now he's deep-voice scatting and screaming. Yep, definitely blacked out. One hundred percent thinks he's in Gary. So pleased with him.

          9:26 The breakdown is over, the background track is back on, and now Mike is ready to bring this home, late in minute nine.

          9:27 Every time I make it to this point, I have to remind myself that "The Way You Make Me Feel" took place on this same stage, which is mind-boggling.

          9:35 Mike is telling everyone to stand up.

          36.jpg
          Screen Shot 2013-02-28 at 4.02.30 PM

          They better listen.

          9:40 They did:

          "CHAAAAANGE"

          37.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 4.03.29 PM

          "Make that change."

          38.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 4.03.48 PM

          Look how frizzy his little curl mullet is. That's what hard work looks like.

          And everyone loved it:

          39.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 4.05.52 PM

          "Yayyyy." — Christie Brinkley

          40.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 4.06.07 PM

          "Yayyy." — Stevie Wonder

          41.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 4.06.16 PM

          [Telepathically] "Good job, Michael." — Prince

          42.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 4.06.31 PM

          "Yayyy." — Anita Baker

          43.jpg
          Screen Shot 2013-02-28 at 4.06.38 PM

          "Yayyy." — Cyndi Lauper

          45.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 4.06.55 PM

          "Tutti frutti, Michael." — Little Richard (Translation: "Good job.")

          46.png
          Screen Shot 2013-02-28 at 4.07.25 PM

          Same to you, Michael. Always.

          Kommentar


          • Danke rip.michael.........es gehört auch hierher

            Kommentar


            • *schlummermodusoff*

              Meine augen kleben noch immer an dieser abbildung



              an MJs körper/kopfhaltung, gesichtsausdruck .. und die haltung der finger ... die tapes ... und wie die lichtregie genau der haltung seiner finger folgt und sie exakt von re hinten anleuchtet, so dass ein 'schattenstrahl' von seinem kleinen und zeigefinger zu sehen ist. Ich bin mir nicht sicher, ob die pose des arms über'm kopf und im speziellen die pose der finger genau so einstudiert war ... ich bin jedoch überzeugt, dass die lichtregie genaueste anweisung hatte, solchen fingerzeigen exakt zu folgen und sie mittels entsprechender anleuchtung noch zu überzeichnen.

              Für mich hat diese sehr attraktive arm/handpose etwas von einer angedeuteten, symbolisierten schutzhalte ...
              MJ wird von mehreren seiten angestrahlt .. von vorne ... von hinten ... der starke spot von re hinten ... die fingerschattenstrahlen scheinen zwei diffusen korridore zu bilden, in dem dieses gleissende spotlight eine deutliche abschwächung erfährt ... und der abgeschwächte diffuse schattenstrahl verliert sich im nichts des bühnenbodens.

              In bewegten bildern dauert dieses innehalten in der pose sicher nur ein zwei sekunden ... aber wegen der intensität und konzentrierten kürze empfinde ich diese pose als eine enorm starke und ziemlich anrührende und anziehende.


              @Razzor ich dupliziere mal dein 'In The Closet' video auch hierher ..

              Zitat von Razzor
              ...
              Aber dafür hab ich noch eine sehr schöne Version von 'In the closet' gefunden. Die beste, die ich bisher gesehen habe. Das besondere daran sind eigentlich nur paar Sekunden, nur paar Takte, aber irgendwie für die Ewigkeit ... (am besten gleich mehrmals hintereinander abspielen)

              0:37min-0:41min
              ...


              Genau in dieser sequenz ist MJ ohne ton und nur mimisch und körpersprachlich unterwegs .. das fällt mir als erstes als besonderheit auf

              Kannst du bitte näher erläutern, wieso du diese version für die persönlich beste ITC version hältst?
              Und was genau ist für dich an dieser 4 sekunden sequenz so speziell .. für die ewigkeit gar?

              Fragen über fragen

              MJ hört nicht auf, immer wieder was spezielles zu vergegenwärtigen ... und ich danke dem mittler @Razzor sowie dem absender MJ
              Zuletzt geändert von rip.michael; 16.11.2013, 12:41. Grund: was ausradiert

              Kommentar


              • gvu.gif
                Aber EGAL, musst mich halt das nächste Mal mit rüber duplizieren, sonst weiss ich ja gar nix über Deine Fragen über Fragen.
                Gar nicht einfach übrigens Deine Fragen. Berühren mich einfach, diese 4 Sekunden. Michael ist wie ein Instrument, jeder Takt zeichnet sich an ihm ab, er lässt sich treiben. Dazu die drei Akkorde (lat.: ad cor = zum Herzen), immer wieder. Da steigt in mir das Gefühl von Ewigkeit auf. Antwort auf alle Fragen, Vergebung aller Sünden, Abwischen aller Tränen. Das ist ungefähr das, was ich dabei fühle.

                Kommentar


                • Das passt doch hier hin: Jetzt also wissenschaftlich untersucht. MJs Tanzstil zieht die Frauen an.

                  Researchers Claim That Men Who Move Their Head And Right Leg While Dancing Are More Attractive To Ladies

                  Source: Daily Mail / Scientific Blogging


                  Men wanting to attract a woman in a nightclub or wedding should definitely hit the dancefloor – with particular focus on shaking their head and moving their right knee.

                  Researchers used 3D cameras to film men dancing, before asking women to rate how good it was on a scale of one to 10.

                  They discovered that a series of specific movements, involving the neck, trunk, wrist, left shoulder and right knee, were the most alluring – and could even reveal clues to a man’s fertility.

                  The research was carried out by Dr Nick Neave and Kristofor McCarty, from Northumbria University.
                  They filmed 19 men aged between 18 and 35 using a 3D camera as they danced to music.

                  Their individual movements were mapped onto a blank background and each male was turned into a white avatar.



                  Good dancers made large and varied movements with their neck and trunk






                  At the other end of the scale, men who moved their arms too much were marked down by the females, pictured left, as were men that did not move enough and kept their arms and legs close to their body, pictured right


                  The researchers then asked 35 heterosexual women to rate each participant’s dance moves on a scale of one to 10.

                  Dr Neave said he turned the dancers into avatars so the women would not be influenced by the physical attractiveness of each volunteer.

                  The study discovered five movement variables made the difference between a ‘good’ and ‘bad’ dancer.

                  According to the female participants’ perceptions, good dancers made large and varied movements with their neck and trunk.

                  Equally, varied movements in the wrist and left shoulder, as well as fast movements with the right knee, were also seen as a signs of good dancers.

                  Nach Angaben der weiblichen Teilnehmer machten gute Tänzer große und abwechslungsreiche Bewegungen mit ihren Hals und Rumpf.

                  Ebenso abwechslungsreiche Bewegungen im Handgelenk und in der linken Schulter, als auch schnelle Bewegungen mit dem rechten Knie, wurden auch als Zeichen der guten Tänzer gesehen.

                  <font color="#666666"><span style="font-family: Lucida Grande">

                  Many of the world’s most famous dancers, including Michael Jackson, are renowned for using these movements – in particular Jackson’s knee swivel in the Rock With You video.



                  Neave told Scientific Blogging such dance movements ‘may form honest
                  signals of a man’s reproductive quality, in terms of health, vigour or strength’ and
                  this may bewhy the females found these moves so attractive.







                  ‘This is the first study to show objectively what differentiates a good dancer from a bad one,’ said Dr Neave.
                  ‘Men all over the world will be interested to know what moves they can throw to attract women.

                  ‘ We now know which area of the body females are looking at when they are making a judgement about male dance attractiveness.

                  ‘If a man knows what the key moves are, he can get some training and improve his chances of attracting a female through his dance style.’

                  At the other end of the scale, men who move their arms too much were marked down by the researchers, as were men that did not move enough and kept their arms and legs close to their body.


                  Source :
                  All Things Michael blog and DailyMail UK
                  http://vallieegirl67.com/2014/03/17/...dies/#comments


                  Zuletzt geändert von Lena; 22.03.2014, 18:17.

                  Kommentar


                  • Naaaatüüüürlich zieht Michaels Tanzstil die Frauen an Und nicht nur das

                    Es ist aber wie in der Naturheilkunde, Beobachtung und Erfahrung beweist genauso viel wie wissenschaftliche Untersuchungen
                    Irgendwie finde ich persönlich, wenn man seine Bewegungen mit dieser stilisierten Figur betrachtet, haben seine Bewegungen etwas sehr weibliches.
                    Vielleicht ist es das was ihn für Frauen so anziehend macht. WIR nehmen im Unterbewusstsein vielleicht ene geschlechtliche Ähnlichkeit und damit Verstehen wahr ?
                    Zuletzt geändert von Mysterious; 22.03.2014, 21:38.

                    Kommentar


                    • deswegen stehen dann all die hübschen frauen auf mich

                      Kommentar


                      • ja los Cypy, tanz für uns und wir werden dich anhimmeln

                        Kommentar


                        • deswegen stehen dann all die hübschen frauen auf mich
                          Na ja, ich denke, Michael war es egal,
                          ob die Frauen, die auf ihn standen, hübsch waren.
                          Ich denke, er mochte auch nicht nicht so hübschen Fans.

                          Kommentar


                          • Ich glaube Michael mochte sogar Frauen, die gar keine waren, so wie mich z.b. Aber mit dem 'mögen' ist das ja so eine Sache. Mag ich jemanden, nur weil der meine Platten kauft? Oder mag ich es einfach, dass jemand meine Platten kauft? Ist ein grosser Unterschied, find ich.

                            Kommentar


                            • ... und was hat das mit dem topic zu tun @Razzor? *nichtversteh*

                              Kommentar


                              • Michael spricht mit seinem Körper. Es gibt unzählige Bücher über die Körpersprache und deren Interpretation.
                                Körpersprache ist ansteckend. Viele Jahre nach dem Tod meiner Mutter habe ich bemerkt, dass ich eine ihrer Gesten mache.
                                Michael drückt mit seinem Körper Demut und Liebe aus. Die, die ihn sehen, übernehmen (unbewusst) seine Körperhaltung und damit die Gefühle, die er ausdrücken will.
                                Seine Botschaft übermittelt Michael also nicht nur mit Musik, Texten und Bildern, sondern auch mit seiner Körpersprache.

                                Kommentar

                                thread unten

                                Einklappen
                                Lädt...
                                X