by Michael del Castillo - Upstart Business Journal Technology & Innovation Editor
Spike Lee speaks at TedX Brooklyn on Friday, December 6, 2013. Michael del Castillo
The UpTake: During Spike Lee's talk about collaborating with Michael Jackson the lesson he learned is that sometimes working with talented people means knowing when to relinquish control.
Spike Lee hung up on Michael Jackson three times before he finally realized who was really on the other line. At the time of the conversation Lee lived in “pre-gentrified” Fort Greene, Brooklyn, about a half hour train ride across the borough from the TedX Brooklyn event in Williamsburg at which Lee spoke earlier today.
Jackson wanted Lee to make a “short film, not a music video” for a song from the upcoming album HIStory, released by Epic Records in 1995. Shortly after Jackson convinced Lee to meet with him on the director’s home turf in Ft. Greene, the two met face-to-face in his living room.
Jackson wollte das Lee einen Kurzfilm, kein Musikvideo für einen Song des neuen Albums History, veröffentlicht in 1995 von Epic-Records macht. Kurz nachdem Jackson Lee überzeugte sich mit ihm im zu Hause des Direktors zu treffen in Greene, saßen sich die beiden in seinem Wohnzimmer gegenüber.
Jackson gave Lee a choice of the unreleased songs to choose from and after listening to the lot he chose Jackson’s Stranger in Moscow.
Jackson gab Lee eine Auswahl unveröffentlichter Songs zum Hören und Lee wählte Jacksons Stranger in Moscow.
“No, no, no, you’re not doing that one!” Lee recalled Jackson telling him, getting plenty of laughs from the TedX audience. It turns out Jackson was really hoping Lee would choose They Don’t Care About Us, a song that peaked at number 30 on the US Billboard Hot 100 chart.
"Nein, nein, nein, Du machst nicht diese Lied!" erinnert sich Lee was Jackson ihm sagte und erntete eine Menge Lachen vom Publikum. Es kam heraus das Jackson wollte, dass Lee "They Don`t Care About Us" machte, ein Song der auf Nummer 30 in den US Billboard Charts landete.
After the two agreed on the song, they traveled to Brazil where Lee recommended using the Olodum drum team as part of the film production—the same musicians Paul Simon employed for his chart-topping album, Rhythm of the Saints.
Nachdem die beiden mit dem Song übereinstimmten reisten sie nach Brasilien wo Lee schlug vor das Olodum drum team als Teil der Filmproduktion zu nutzen, die gleichen Musiker die Paul Simon anstellte für sein Albu Rhythm of the Saints.
“Usually artists do not want you to touch the track,” Lee said, but Jackson was open to the idea, and the result was one of the director’s best experiences with film, he said.
"Normalerweise möchten Künstler nicht das Du ihren Song anfasst" sagt Lee, aber Jackson war offen für die Idee und das Ergebnis war eines der besten Filmexperimente des Direktors" sagt er.
Something happened when they added the drums. People kept dancing long after the song was over. "They’re still playing," Lee recalled telling Jackson as the video production came to end.
Etwas passierte als sie die Drums hinzufügten. Leute tantzen lange weiter nachdem der Song vorbei war. " Sie spielen immer noch" erinnert sich Lee was er Jackson sagte als die Videoproduktion zu Ende ging.
Source: http://upstart.bizjournals.com/entre...l-jackson.html
Kommentar