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Beat it-Acapella-Demo

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  • Beat it-Acapella-Demo

    Es gibt gerade ein paar aktuelle Diskussionen und Artikel über die Beat-it-Accapella-Demo, die ja auch 2009 auf der TII-CD veröffentlicht wurde und eindrucksvoll zeigt wie Michael seine Songs erschuf.

    In den Link gehen, gleich am Beginn ist der Button um sie zu hören
    Demo of Beat It composed using only Michael Jackson’s voice As Jackson couldn't fluently play any instruments, he would sing and beatbox out how he wanted his songs to sound by himself on tape,...


    Demo of [lexicon]Beat it[/lexicon] composed using only Michael Jackson’s voice

    As Jackson couldn’t fluently play any instruments, he would sing and beatbox out how he wanted his songs to sound by himself on tape, layering the vocals, harmonies and rhythm before having instrumentalists come in to complete the songs.

    Jackson konnte nicht fließend Instrumente spielen, er würde singen und beatboxen wie er seine Songs haben wollte uns sie selbst auf Band aufnehmen , schichtend die Vocals Harmonien und Rhythmus bevor er die Instrumentalisten kommen ließ, um die Songs zu vervollständigen.


    One of his engineers Robmix on how Jackson worked: “One morning MJ came in with a new song he had written overnight. We called in a guitar player, and Michael sang every note of every chord to him. “here’s the first chord first note, second note, third note. Here’s the second chord first note, second note, third note”, etc., etc. We then witnessed him giving the most heartfelt and profound vocal performance, live in the control room through an SM57. He would sing us an entire string arrangement, every part. Steve Porcaro once told me he witnessed MJ doing that with the string section in the room. Had it all in his head, harmony and everything. Not just little eight bar loop ideas. he would actually sing the entire arrangement into a micro-cassette recorder complete with stops and fills.”
    Einer seiner Ingenieure Robmix darüber wie Jackson arbeitete : " Eines Morgens kam MJ mit einem neuen Song, den er über Nacht geschrieben hatte. Wir riefen einen Gitarren -Spieler rein und Michael sang jede Note von jedem Akkord zu ihm. " Hier ist der erste Akkord erste Note , zweite Note , die dritte Note. Hier ist der zweite Akkord erste Note , die zweite Note, dritte Note " , etc., etc. Wir wurden dann Zeuge wie er den herzlicheen und profounden Gesang in dem Kontrollraum durch eine SM57 machte . Er sang uns ein ganzes Streicherarrangement , jedes Teil . Steve Porcaro sagte mir einmal, dass er Zeuge war wie MJ dies mit einer Streichergruppe in den Raum machte. Er hatte alles in seinem Kopf , Harmonie und alles. Nicht nur wenige Ideen, er würde tatsächlich das gesamte Arragangement singen in einem Mikrokassettenrecorder und es mit Stops und Füllungen komplettieren . "


    Aufgegriffen wurde dieser Beitrag eines Fans von mehren Webseiten und in Artikeln verabeitet




    Michael Jackson’s ACappella Demo For "[lexicon]Beat it[/lexicon]" Is The Ultimate Proof He Was A Genius
    Michael Jackson`s Accapella-Demo für [lexicon]Beat it[/lexicon] ist "Der ultimative Beweis, er war ein Genie2

    He didn’t play instruments, so he wrote every song by singing all the parts to tape. It’s mesmerizing. posted on March 29, 2014 at 3:43pm EDT
    Matthew Perpetua BuzzFeed Staff
    Er hat nicht Instrumente gespielt, so schrieb er jeden Song indem er alle Teile aufs Band sang. Es ist faszinierend.
    29. März 2014 um 3:43 Uhr EDT veröffentlicht
    Matthew Perpetua BuzzFeed Mitarbeiter

    This astonishing demo of “Beat It” is making its way around Tumblr thanks to the Michael Jackson fan blog Rhythm of the Tide.
    vimeo.com
    It’s beautiful all on its own, but it’s also extremely valuable in how it gives us insight into how Jackson wrote and arranged so many hit songs on his own even though he was not particularly proficient at playing instruments.
    Es ist wunderbar für sich selbst, aber sie ist extrem wertvoll, da sie Einsicht gibt wie Jackson selber schrieb und arrangierte so viele Hits, obwohl er nicht besonders gut Instrumente spielte.

    Here’s Rob Hoffmann, a sound engineer who worked with Jackson, describing the singer’s process:
    Hoffmann-Zitat siehe oben
    “One morning Michael came in with a new song he had written overnight. We called in a guitar player, and Michael sang every note of every chord to him. ‘Here’s the first chord first note, second note, third note. Here’s the second chord first note, second note, third note,’ etc., etc. We then witnessed him giving the most heartfelt and profound vocal performance, live in the control room through an SM57.

    He would sing us an entire string arrangement, every part. Steve Porcaro once told me he witnessed Michael doing that with the string section in the room. Had it all in his head, harmony and everything. Not just little eight bar loop ideas. he would actually sing the entire arrangement into a micro-cassette recorder complete with stops and fills.”

    Here’s another a bit from a 2009 GQ profile about this unusual songwriting technique.
    Hier ist ein anderes Zitat von 2009 über seine ungewöhnliche Songwriter-Technik.

    Michael has always made melodies in his head, little riffs and beats, but that isn’t the same…. Some of the things Michael hears in his head he exports to another instrument, to the piano (which he plays not well but passably) or to the bass. The melody and a few percussive elements remain with his vocal. The rest he assembles around it. He has his brothers and sisters with him. He conducts. His art will later depend on his ability to stay in touch with that childlike inner instrument, keeping near enough to himself to hear his own melodic promptings. If you’ve listened to toddlers making up songs, the things they invent are often bafflingly catchy and ingenious. They compose to biorhythms somehow.
    Michael hat schon immer Melodien im Kopf gemacht, kleine Riffs und Beats, aber das ist nicht das gleiche .... Einige der Dinge, die Michael in seinem Kopf hatte exportierte er in ein anderes Instrument, dem Klavier er spielt es nicht gut, aber passabel) oder an den Bass. Die Melodie und ein paar perkussive Elemente bleiben mit seiner Stimme. Der Rest um ihn herum warv ersammelt. Er hat seine Brüder und Schwestern mit ihm. Er leitete. Seine Kunst wird später darauf basieren in Kontakt mit diesem kindlichen inneren Instrument zu bleiben, nahe genug, um sich seine eigenen melodischen Eingebungen zu hören. Wenn Kleinkinder Songs gehört haben, die Dinge, die sie erfinden, sind oft verblüffend, eingängig und genial. Sie bilden den Biorhythmus irgendwie.

    Aktuelle Diskussion über die Beat-it-Accapella-Demo in einem Musiker-Forum


  • #2
    Klasse Lena!!! (wieder einmal ) Davon bitte bitte mehr. Das sind die Sachen die mich wirklich interessieren. Seine Musikalische Arbeitsweise ist und bleibt einzigartig,bzw. sucht seines gleichen. Leider gibt es viel zu wenig darüber zu lesen. Die einzigen Bücher (Bruce Swedien und J.Vogel "Man in the music" ) sind ja leider auf englisch erhältlich.
    Zuletzt geändert von paradox1201; 07.04.2014, 22:51.

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