Feature 'Jam' ~ Director David Kellogg recalls the shooting of the short film ~ "I remember Michael Jackson was kind of sick. I don't know if he had the flu or what during this. Michael Jackson would sort of sit in the corner. We would set up a shot and he looked bad, like not healthy. But as soon as you put the music on, he would step up. To be 12 feet away from that, it's pretty awesome to see him. It was really inspirational. I think that the crew and everybody else were like, "How can he pull it together so much and be so energetic and so sharp?" It was pretty amazing. That's kind of like chills up your spine kind of stuff.
That's probably one of my biggest takeaways from the whole shoot like, "Is that just adrenaline? Where does that come from?" It made me think a lot about clutch performances, like in a sports way"
Read the full article at this link ~ MJ meets MJ for 'Jam' video ~ http://espn.go.com/…/an-oral-history-mj-meets-mj-for-jam-vi…
'Jam' video ~ Regisseur David Kellogg erinnert sich an die dreharbeiten zum short film ~ "Ich erinnere, dass Michael Jackson irgendwie krank war. Ich weiss nicht, ob er die grippe hat oder was immer. Er sass in einer ecke rum. Wir bereiteten aufnahmen vor und er sah gar nicht gut aus, irgendwie nicht gesund. Doch sobald die music lief, stand er auf. Es war ziemlich verblüffend ihn so zu sehen, nur 12 fuss entfernt. Es war wirklich inspirierend. Ich denke, die ganze crew und überhaupt jeder dachte so: "Wie schafft er es, auf abruf trotzdem hochkonzentriert zu sein und so voller energie und bestechend scharf auf dem punkt?" Das war ziemlich erstaunlich. Ein ereignis von der sorte, was dir einen schauer über den rücken laufen lässt.
Das ist wahrscheinlich eines der bedeutensten ereignisse, die ich vom gesamten shot mitnahm "Ist das einfach nur adrenalin? Woher/wie kommt das?" Das liess mich oft an jene packenden performances denken, wie sportveranstungen etwa."
Kommentar