thread oben

Einklappen

Ankündigung

Einklappen
Keine Ankündigung bisher.

Cirque du Soleil "Michael Jackson" Show

Einklappen
X
 
  • Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

  • rip.michael
    antwortet
    Danke erst mal für's einstellen der kritik von Randall Roberts und dem kommentar von Joe Vogel.
    Sooo krass "daneben" finde ich die kritik von RR nicht, ohne freilich die bühnenshow selbst zu kennen, hab nur den soundtrack im ohr!
    Ich find, mit dieser kritik kann man durchaus leben.
    Den vernichtendes urteil über die art und weise von RR kann ich nicht nachvollziehen Dreamdancer *schulterzuck* - aber jedem das seine u jedem sein blickwinkel!

    Ich könnte mir vorstellen, dass eben auch dem kitschigen, für den gemeinen mitteleuropäer vielleicht ungwöhnlichen Las Vegas pomp mit laut glitzerder überzeichnung, rechnung getragen wird. Weiss nicht, ob sich die anderen shows ebenso 'anfühlen' - vorausgesetzt, sie haben die gleichen 'mütter und väter'.
    Ich denke eine solche familien unterhaltungsshow kann nicht so nah dran sein an der qualität und besonderen ausdrucksfähigkeit einer MJ konzert show z.b.
    Die auf der bühne dargestellten bilder des MJ künstlerlebens rauschen teils schnell, laut und nicht wirklich wahrnehmbar vorbei, um sich immer wieder einem besonderen kapitel zu widmen ... so jedenfalls stelle ich mir in etwa das konzept von "Immortal" vor. Ich schliesse das aus den im soundtrack hörbaren 'radio sequenzen', wo in manches nur flüchtig hineingehört wird, um dann wieder den 'senderknopf' weiter zu drehen bis zum gesuchten abschnitt.

    Ich denke eine solche show kann niemals voll den nerv der brillant künstlerischen, der philantropischen, caritativen und mitmenschlichen MJ abitionen treffen. Kann es/will es vielleicht nicht mal. Vielleicht ist der Las Vegas showglamour nicht wirklich mit dem zu verbinden, was MJ in wahrheit zu bieten hatte. Der artikelschreiber hat m.E. recht, wenn er wiedergibt, dass der showkomplex vielleicht zu früh nach MJs tod gestartet wurde. Das gefühl habe ich auch.

    Joe Vogel kritisiert z.b., dass RR "Immortal" mit der in Vegas fest installierten bühnenshow "Love" vergleicht.
    Ich hab das gefühl, es ist beides nicht wirklich gerechtfertigt: die gegenüberstellung Roberts' und die kritik an diesem punkt von J. Vogel.

    Ein Joe Vogel, der sich sehr intensiv mit dem künstlerischen werk und sein MJs auseinandersetzte ("Man In The Music") sieht die show sicher mit anderen augen und anderer gewichtung wie ein RR.

    Joe Vogel misst "Earth Song" und "Man in the mirror" einen sehr zentraleren stellenwert in MJs leben /künstlerischer ausdruckskraft be4i als es RR tut. Dieser wiederum kritisiert, dass seiner ansicht nach "Thriller" und Beat it" zu wenig singuläre "be(tr)achtung" finden.

    Ich finds durchaus okay, dass diversen publikumsstrukturen diese show und den realen bezug zu M. von sehr unterschiedlichen ausgangspunkten auf sich wirken lassen können. Diese show kann doch nix weiteres heissen, als eine weitere interpretation und sie erfährt durch 1000 zuschauer 1000 spiegelungen.

    Im augenblick bin ich glücklich mit dem soundtrack zu "Immortal". Das lässt die ganz individuelle show zu, die keiner reise nach irgendwo hin bedarf - sie ist sehr wandelbar in der vorstellungskraft. Ich bin direkt froh, die Cirque du Solail show noch nicht 'vor augen' zu haben. Das würde sicher die 'eigene show' teils verzerren und gnadenlos 'überglitzern'.

    Bin noch nicht ganz durch mit meinem review zum soundtrack, kommt demnächst!

    With L.O.V.E. and respect
    Lg rip.michael

    Einen Kommentar schreiben:


  • Dreamerdancer
    antwortet
    Da hat mal wieder ein Schreiberling eine Rezession geschrieben in der LA Times, der sich mit der Materie der Show ,nicht befasst hat, keine Ahnung hat´warum gerade dies oder das in der Reihenfolge oder vom Schwerpunkt her so gelagert wird. Der sollte lieber Backrezepte beurteilen und nicht einen so komplexen Künstler wie Michael Jackson und sein musikalisches Werk.
    Richtig so, Joe Vogel und danke für die Antwort.

    Einen Kommentar schreiben:


  • Lena
    antwortet
    Familie Brangelina besuchte am Wochende MJ-Immortal. Am 48. Geburtstag von Brad Pitt.



    Beoncye war mit Ehemann in der Vorwoche da.
    Zuletzt geändert von Lena; 19.12.2011, 19:36.

    Einen Kommentar schreiben:


  • Lena
    antwortet
    Joe Vogel hat in einem offenen Brief auf die doch etwas eigenartige Bewertung LA-Times zur MJ-Cirque-show geantwortet.




    Open Response to the Los Angeles Times’ Review of Cirque’s Michael Jackson Immortal

    by Joe Vogel on December 18, 2011 · 9 comments

    The Los Angeles Times’ review of Cirque du Soleil’s Michael Jackson Immortal certainly made clear pop music critic Randall Roberts’ own preconceptions, though at the expense of accuracy and fairness.http://articles.latimes.com/2011/dec...-tour-20111205

    Roberts’ disdainful assessment follows a standard pre-2009 template for reviews of Michael Jackson’s work. It includes the requisite moralizing about Jackson’s personal life (what Jackson buying “gaudy vases” in Martin Bashir’s infamous 2003 documentary has to do with the show is anyone’s guess); the unhelpful comparisons (wouldn’t one expect an MJ show to be a bit different than the Beatles?); the uninformed dismissal of his later, more socially conscious work; and a generally condescending tone. Unfortunately, this formula, which the Times chose to follow, is the easy way out and doesn’t do justice to the artist or the show.

    Indeed, Roberts can’t seem to find a single element of the production worthy of praise. What about the miraculous voice on display, pulled from Jackson’s original, multi-track master recordings? Jackson possessed one of the most unique and versatile voices of the 20th century. Immortal allows the audience to hear it—from the plaintive purity of “I’ll Be There” to the rhythmic virtuosity of “Workin’ Day and Night” to the powerful call and response of “Earth Song”—with a palpable energy and immediacy. Having attended the show in Detroit and Las Vegas, I can say that the aural experience alone is worth the price of admission.

    Supplementing Jackson’s vocals is a world-class live band, led by Jackson’s long-time collaborator and music director, Greg Phillinganes. Roberts suggests the band’s role is “vague” because of their placement on a riser behind the projection screens. Where should they have been placed? Center stage? The idea is to hear the band as we watch the visual spectacle that is Cirque.

    Roberts makes frequent comparisons to Cirque’s acclaimed Beatles production, Love, which makes some sense given Jackson and the Beatles’ respective places in the pop pantheon. What makes less sense is the expectation that Immortal simply be a cloned version of Love. After all, there are fundamental differences between the artists themselves. Firstly, Michael Jackson was a dancer. Dancing was central to his artistic identity and his performances. It makes sense, then, to highlight that (meaning more use of “horizontal space”) since many of Jackson’s songs are so inextricably linked to his iconic choreography and storytelling. It also makes sense to utilize the jumbo screens (which aren’t part of Love), as Jackson was the defining visual artist of an era and pioneered the medium of short films.

    Likewise, there are important distinctions in the makeup of the shows. Love is not a traveling “tour” like Immortal, which premiered in Montreal, and is making a brief stop in Las Vegas, before hitting the road again in North America and beyond. An entirely new show will settle into its permanent residence at Mandalay Bay in 2013 (taking the place of The Lion King), at which time it will have the additional benefits of being in one arena. Given its current portable nature, however, it is remarkable what director of creation, Chantel Tremblay (who also worked on Love), and set designer, Mark Fisher, are able to accomplish. It is also impressive how the production has been streamlined, tweaked and tightened since its premier in Montreal, reducing much of the slapstick and filler and keeping the focus where it should be: on Michael Jackson.

    Such context is missing throughout the Times’ review. At one point, Roberts asks: “How can you justify giving more time and creative energy to ‘Man in the Mirror’ and ‘Earth Song’ in a Michael Jackson show than to ‘Beat It’ or ‘Thriller’? The answer is pretty simple. Songs like “Earth Song” and “Man in the Mirror” were important to Jackson. They are crucial to his essence. Both songs were expected to be central to his planned This Is It concert series in London. Indeed, “Earth Song” was the last song Jackson rehearsed before his tragic death.

    The fact that director/writer Jamie King recognized the significance of such tracks and was willing to pick other less-known songs based on substance rather than popularity enhances rather than diminishes Jackson as an artist and the experienceImmortal provides. In any case, it is not as if classics like “Thriller” and “Beat It” don’t get time. The “Thriller” mash-up with “Is It Scary” and “Threatened” is one of the highlights of the show.

    Perhaps the most blatant inaccuracy in Roberts’ piece was the crowd response, which he described as blasé and “uninterested.” To the contrary, the sold-out crowd was enthusiastic throughout and gave the show a standing ovation. It was praised effusively by those close to Jackson, including the singer’s children and siblings (the latter of whom haven’t always been keen about projects generated by the Estate). It also managed to impress Motown founder, Berry Gordy, who saw the show for the first time in Las Vegas, and in a response passed on to me, said:

    “The show exceeded my expectations, capturing Michael’s music, spirit, artistry and even his yearnings–what he would have wanted to do in the future. He loved Cirque du Soleil, the magic, the beautiful costumes and the story telling. He would have loved this show.”

    High praise indeed coming from someone who knows a thing or two about entertainment—and Michael Jackson.
    Zuletzt geändert von Lena; 18.12.2011, 21:39.

    Einen Kommentar schreiben:


  • Carehim
    antwortet
    Als ich eben die Fotos gesehen habe, blieb mir wirklich die Luft weg, ich habe danach geschnappt und das Atmen fällt so schwer, wie schön wäre es, Michael darin zu sehen

    Einen Kommentar schreiben:

thread unten

Einklappen
Lädt...
X