thread oben

Einklappen

Ankündigung

Einklappen
Keine Ankündigung bisher.

Unentdeckte Kunstsammlung von MJ 900 Millionen wert

Einklappen
X

• Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

da sollte man doch Mrs. Jackson mal fragen, wie diese MLK Zeichnung von Michael, die zu Zeiten des OW-IVs noch in Hayvenhurst weilte, plötzlich ein Teil dieser neu entdeckten, unbekannten Kunstsammlung sein kann.

Kommentar

Das ist mir auch sofort aufgefallen, Christine. Irgendetwas ist an der Geschichte ein bißchen faul, glaube ich. Michael wird es ja wohl kaum 2 x gemalt haben. Alles etwas undurchsichtig.

Kommentar

Den Link den Lena eingestellt hat, kann man nicht mehr aufrufen, irgendwie komisch diese ganze Geschichte.

Kommentar

Zitat von Engel 56 Beitrag anzeigen
          Den Link den Lena eingestellt hat, kann man nicht mehr aufrufen, irgendwie komisch diese ganze Geschichte.
          ist aber noch da:http://www.radaronline.com/exclusive...ed-valued-900m

Kommentar

Das ist aber sehr großzügig von Michael, er verschenkt mal so einfach eine ganze Sammlung, dann kann er wohl keine Geldprobleme gehabt haben wenn er das getan hat. Tut mir leid, bei aller Michaeligen Großzügikeit, kann ich das nicht glauben. Ich lasse mich aber gern belehren.

Kommentar

Jermaine möchte auch was zum Thema sagen:Finde ich ja ganz nett. Aber ich frage mich eigentlich bevor er lostwittert warum er sich nicht wirklich bei der Quelle erkundigt. Die Quelle des Artikels ist ganz offensichtlich Kathrine (Mann). Die einzige die zitiert wird.

jermjackson5 Jermaine Jackson
              I hope that limited info at least sheds more light on basic facts/backstory. thank you everyone
              Ich hoffe mit dieser limitierten Info mehr Licht für die Fakten/Hintergrundstory gebracht zu haben. Vielen Dank allen.21 minutes ago

jermjackson5 Jermaine Jackson @
              @loveispwer i thought they were hidden until today. Michael's arrangement with Brett was very private
              Ich dachte sie waren versteckt bis heute. Michael`s Abkommen mit Brett war sehr privat.31 minutes ago

@KarlaJorge we search for the same clarification. I just know that Michael had a debt of gratitude to Brett for everything he'd taught him
              wir suchen nach Klärung. Ich weiß nur das Michael eine Schuld der Dankbarkeit hatte für Brett für alles was er ihn gelehrt hat.

35 minutes ago

@KarlaJorge a lot of that work was under tutelage/in collaboration with Brett. It was Michael's decision to keep his art with him
              Viel der Arbeit war unter der Vormundschaft/Zusammenarbeit mit Brett. Es war immer Michaels Entscheidung die Kunst mit zu haben/halten
              42 minutes ago

@KarlaJorge I know nothing of Tohme-Tohme involvement. But remember, he was the one who went into an unpermitted dismantling of Neverland
              Ich weiß nichts über das Tohme-Tohme-Involvement. Aber erinnert Euch er war derjenige der eine unerlaubte Demontage von Neverland vornahm.43 minutes ago

trust me, whatever my Mother has of Michael's, she treasures
              Vertraut mir, was immer meine Mutter von Michael hat, sie behält es
              45 minutes ago

@Shay_da_bess the full breadth of Michael's talents were never fully appreciated. his art was his modesty
              das volle Ausmaß von Michaels Talent wurde nie voll erkannt, seine Kunst war seine Bescheidenheit48 minutes ago

@Randygirl4life he always sketched as a child, from the moment we arrived in Hollywood
              er skizzierte immer wie ein Kind, von dem Moment an wo wir in Hollywood ankamen49 minutes ago

@Squidward76 I'm helping clear up matters for the genuine concern of all fans
              Ich helfe Fakten zu klären wegen der Besorgnis aller Fans50 minutes ago

@Randygirl4life he did - it was the one secret place the world never found out about it. until now.
              er tat es- es war der einzige geheime Platz in der Welt, der nicht herausgefunden wurde bis jetzt51 minutes ago

@fan4always much of Michael's work was, to best of my knowledge, mainly furniture pieces. i went to the hangar only once
              viel von Michaels Arbeit war nach meinem Wissen, hauptsächlich Möbestücke, ich war nur einmal am Hangar
              52 minutes ago

@MissLoriAnne the airport hangar's anonymity is why Michael chose it
              der Flugzeubhangar war anonym weil Michael es wählte
              54 minutes ago

these are the basic facts as I know them, and I hope others will reserve judgment and "liar" comments until more facts emerge
              das sind die Basisfakten, die ich kenne und ich hoffe andere werden sich mit Urteils- und Lügenkommentaren zurückhalten bis sie mehr Fakten kennen.
              57 minutes ago

ps: Michael personally chose to keep this art at the airport hangar since the mid nineties
              ps: Michael hat persönlich entschieden diese Kunst auf einem AirportHanger zu halten seit Mitte der Neunziger
              58 minutes ago

Lastly, this art was under the tutelage and guardianship of Brett, not Mother
              Schließlich war diese Kunst unter der Vormundschaft von Brett, nicht von Mutter
              1 hour ago

Michael sketched Martin Luther King and Charlie Chaplin many times...
              Michael skizzierte Martin Luther King und Charlie Chaplin viele Male...1 hour ago

Michael spent many years painting & sketching in an airport hangar with Brett Livingstone Strong. this was never 'lost' art.
              Michael verbrachte viele Jahre mit Malerei & Zeichnen in einem Flugzeughangar mit Brett Livingstone Strong. dies war nie "verloren" Kunst1 hour ago

I know reports about Michael's art concerns you all. I will reserve judgment til we know FACTS, but here's what I can say...
              Ich weiß, Berichte über Michael`s Kunst betreffen Euch alle. Ich werde ein Urteil für mich behalten bis wir alle Fakten kennen, aber das ist was ich sagen kann ...
              Zuletzt geändert von Lena; 07.07.2011, 12:05.

Kommentar

Mein Verständnis dazu ist:

Diese Dinge gehören zu Michaels künstlerischem Schaffen/Erbe und somit gehören sie seinen Erben, nämlich seinen Kindern und seiner Mutter, bzw. dem Estate, der Michaels Nachlaß/ihr Erbe verwaltet !
                Nur sie können darüber verfügen, denn sie besitzen die Urheberrechte, die Veröffentlichungsrechte sowie die Veräußerungsrechte !

Es ist dabei völlig unerheblich, ob und wo Michaels kreative Werke/kreatives Schaffen von ihm selbst oder anderen zwischengelagert oder versteckt sind/ist bzw. wurden !
                Auch Michaels Mentor und Lehrer Brett Livingstone besitzt daran keinerlei Rechte und darf nicht darüber verfügen !
                Erst recht nicht Tohme Tohme oder irgend eine andere Person, die über eine Schenkung verfügt oder eine solche vorgibt/vortäuscht!
                Zuletzt geändert von geli2709; 07.07.2011, 14:49.

Kommentar

*****’s Mystery Manager Revealed

For about a year, since right before the chaos involving his Neverland Ranch possibly being sold at auction, Michael Jackson has had a mysterious new manager.

The man known as Tohme (pronounced toe-may) called himself a doctor. Different sources said he referred to himself either as an orthopedist or orthopedic surgeon. But there was a discrepancy: who was this man, the latest in a long line of managers who seemed to Svengali the pop star?

Yesterday, after many efforts, I finally pinned the 59-year-old Tohme down. A little. He conceded that he is not a licensed physician. "Not at this time", he said. He refused, after repeated attempts, to say what kind of doctor he might have been at any time. His associates declined as well.

"If you want to talk about Michael Jackson, fine", he said. "The story isn’t about me."

But the story is very much about Tohme, who has not only taken over Jackson’s life but has a certain conflict of interest: he acts as a consultant to Colony Capital LLC, the company now partnered with Jackson in ownership of Neverland. Colony bought Fortress Investment’s $23.5 million note on the ranch last year.

More recently, they changed the name of the property to Sycamore Valley Ranch and became partners in the deed with Jackson. A small fortune changed hands, giving Jackson a much needed cash infusion of several million dollars.

But the pop singer always needs more money — he’s like a vampire when it comes to funds. So Tohme restarted talks with AEG Live begun in 2007 about Jackson performing at the O2 Arena in London. Now a staggering 35 dates have been set beginning July 8th. Another 15 are likely. Jackson hasn’t performed live in a full show since September 10, 2001.

Adding to this, Tohme is also responsible for the coming auction of Jackson’s personal memorabilia. He set up the auction with Julien’s Auction House last fall. Contracts were signed. Now Jackson is suing Julien’s, saying he didn’t know what was going on. Julien has catalogs printed, and is going forward. So far, Jackson’s attorney has not filed for a court order to stop the auction.

Sources around Jackson don’t have a high opinion of Tohme. They worry that he’s just the latest person who’s come into Jackson’s life with a personal agenda.

But Thomas Barrack, head of Colony Capital, says Tohme’s a "great guy" someone’s he known a long time "in the business world, around L.A." When I asked him how Tohme knew Jackson, Barrack answered: "You’ll have to ask him." He did say it was Tohme who introduced him to Jackson.

Tohme is fuzzy on this point. "I knew him a long time", he said of Jackson. At first he said he knew Jackson’s family, then he backtracked and said his relationship was with Michael. We never really figured that one out.

"I love Michael," Tohme said. "I want what’s best for him. When the problems with Neverland came, I was approached to see if I could help. I knew him for twenty to thirty years."

Tohme told me he set up the AEG Live deal, even though he was clearly not around in 2007 when I first reported the story. I asked him if he set up the auction. "I did not set up the auction, the auction is not going through!" This is in direct contrast to my conversation with auctioneer Darrell Julien last winter, who sang Tohme’s praises as the pair worked to put it all together.

"We had a certain period of time to empty Neverland last year,"Tohme said. "I was looking for a place for storage, a place to dump a lot of stuff like cars. I called Julien’s and asked if they could do it, come pick it up.{/i]" He says an auction could only go through with Jackson’s approval.

Last week, Darrell Julien told this column: "[i]Michael has plenty of storage facilities. He wouldn’t have called me for storage." True enough: Jackson at different times has had airport hangers at Santa Monica airport filled with his belongings. He’s also had warehouses closer to home near Neverland.

So what about Tohme Tohme, who’s not a doctor? There were a lot of questions I couldn’t ask him because he kept yelling, and refused to answer. I never got to ask him about a 1996 bankruptcy filing on record in the state of California. In the court filing, vs. Marathon National Bank, he listed himself as "Tohme Tohme, Doctor."

A search of the Lexis Nexis database shows no mention of “Tohme Tohme,” doctor or otherwise, prior to December 22, 2008 when he issued a statement about Jackson’s health.

He was charming in our conversation. He said, "If you play it right, you will be the first one to know everything about Michael Jackson." I said, thanks, I already was. He said that Michael is in great shape and could easily do 50 shows. "He could do a hundred."

Merci PMJ MJFrance / Guillaume @MJDreams Published March 16, 2009

| FOXNews http://www.foxnews.com/entertainment...n-silver-dies/
                  Zuletzt geändert von Brigitte 58; 08.07.2011, 20:04.

Kommentar

@ Brigitte 58

Könntest du bitte zum besseren Verständnis das Datum dieses Artikels hinzufügen ?!

Kommentar

And Katherine, Jackson's mum, is eager to settle the matter so her late son's work can be made available for all to see: "I think his fans will want to see them, because it was part of him. Michael was always drawing or doing art. Now people are telling us the collection is worth hundreds of millions of dollars, and all these people are trying to buy it."

?????????????..............ja sicher!.................doch aber nicht auf diese Art und Weise und durch Verkauf !!!??

Denn damit werden sie Michaels Kindern, den rechtmäßigen Besitzern, ohne rechtliche Grundlage entrissen !

Sie sollten später entscheiden dürfen, was mit Michaels künstlerischen Nachlaß geschieht !

Kein anderer sollte/darf darüber verfügen oder sich gar daran bereichern !
                      Zuletzt geändert von geli2709; 07.07.2011, 17:51.

Kommentar

Zunächst mal eine Korrektur: Korrigiere ich in meinem Eingangspost. Die Person, die den "Zuschlag" erhielt (wenn es denn einer ist) ist nicht genannt. Der Cirque-Chef war nicht der erfolgreiche Bieter.

Und nun nochmals zur der Kunstsammlung. Von dieser Kunstsammlung sind uns ja einige Sachen vorher bekannt gewesen. Zur ihr gehören ja z.B. auch die 5 Skizzen von Michael, die Kathrine (Howard Mann) im Buch Never Can Say Goodbye verwendet haben. Und diese Skizzen sind ja bereits ein Bestandteil der Estate-Klage gegen Howard Mann. Ich habe jetzt extra nochmals in der Klageschrift nachgelesen.

Aus der Klageschrift:
                        Das Never Can Say Goodbye-book:
                        Zusätzlich zu Fotos von Jackson sind im Buch 5 urheberrechtlich geschützte handgezeichnete Skizzen von Michael Jackson („ Bubbles, Chair, Key 3, Happy Gate, We the people) und werden im Buch als „Original Michael Jackson-Kunst" bezeichnet. Der Estate besitzt das exclusive Copyright mit dem exlusiven Recht diese zu vervielfältigen und zu veröffentlichen.
                        Ich sehe übrigens keinen Hinweis in der Klage darauf, dass der Estate sagt die Bilder sind im Besitz des Estates. Sie beziehen sich "nur" auf die Urheber/Copyrightrechte. Also Livingstone könnte daher schon der Besitzer der genannten 5 Bilder sein(Schenkung), darf aber natürlich keine Vermarktung/Verbreitung/Veröffentlich ohne Zustimmung des Estates machen.

Und jetzt wird es ja dann eigentlich witzig. Howard Mann/Kathrine geben ja in ihrer Gegenantwort zur Estate-Klage an das Brett Livingstone ihnen das Veröffentlichungsrecht gegeben hat und auch dort werden ja wieder entsprechende Briefe von Tohme Tohme aufgeführt. Insofern wiederspricht sich Kathrine mit den im Artikel aufgeführen Aussagen wieder mal komplett.
                        Zuletzt geändert von Lena; 07.07.2011, 18:01.

Kommentar

Ivy hat versucht Stellungnahmen von Livingstone und dem MJ-Estate zu erhalten:

Hier die Antwort von Livingstone:

"Hi Ivy, that story is not correct ,
                          Mrs J , MJJ Estate and I are working together. Any sale would only be if the art collection stays together for exhibition as M hoped for. Funds would help build his major monument we are currently working on. Mrs J and I showed LA Mayor A.V the architectural model of Michael's monument on Tuesday to request his help for a suitable site. "
                          note: "LA major A.V" is Antonio Villaraigosa

Hi Ivy, diese Story ist nicht korrekt,
                          Mrs. J, MJJ Estate und ich arbeiten zusammen. Irgendein Verkauf würde nur stattfinden wenn die Kunstsammlung zusammenblieb für eine Ausstellung wie sie MJ erhoffte. Fonds würden helfen diese große Denkmal an dem wir arbeiten zu bilden. Mrs. J und ich zeigten das Modell von Michaels Denkmal am Dienstag dem Bürgermeister von LA um seine Hilfe für einen angemessenen Platz zu erbitten:
                          Anmerkung: "LA Bügermeister ist Antonio Villaraigosa

Hmm bringt nicht wirklich Erhellung. Warum sollte es verkauft werden um eine Ausstellung zu organisieren???? Hoffen wir das bald eine Stellungnahme vom Estate Klarheit in die Situation bringt.

Hier ein Bild vom LA-Bürgermeister mit Livingstone vom 5. Juli.
                          271046_10150247887678213_43921468212_7354493_239729_n.jpg

Und ein Bild Kathrine mit Livingstone ebenfalls vom 5. Juli
                          267881_10150247884298213_43921468212_7354474_8322873_n.jpg
                          Zuletzt geändert von Lena; 08.07.2011, 11:00.

Kommentar

Hier der entsprechende Artikel aus dem schweizer Fanforum dazu:

07.07.2011: MJs geheime Kunstsammlung im Wert von fast USD 1 Mia. entdeckt

Eine bis heute nie gesehene Kunstsammlung von 182 Werken mit Objekten, die Michael Jackson selbst gestaltet hatte (Zeichnungen, Entwürfe etc.), sowie Kunstgegenständen, die er in Auftrag gegeben hatte, ist nun ans Licht gekommen, als ein interessierter Käufer -- ein international Geschäftsmann, dessen Name unbekannt ist -- für die Sammlung bereits eine Anzahlung über $37.7 Mio. geleistet hatte und zusagte, weitere $50 Mio. zu bezahlen, sobald er vom MJ Estate eine entsprechende Abfindungserklärung erhalten habe. Diese kam aber nie, was dem Käufer verdächtig war und so flog der Deal am Ende auf. Denn, wie sich herausstellte, wusste der Estate von dieser Sammlung, die nun auf sage und schreibe über $900 Mio. geschätzt wurde, gar nichts. Anwälte des MJ Estate versuchen nun, diese Transaktion über $87.7 Mio. zu blockieren und diese wertvolle Sammlung in den Nachlass zurück zu bekommen.

Unter anderem umfasst die Sammlung Zeichnungen von Michael Jackson, die er anfertigte während ihn sein Freund, der australische Künstler Brett-Livingston Strong, im Zeichnen unterrichtete. Ein Brief an Brett-Livingston Strong von Tohme Tohme, Michaels letztem Business Manager, soll den Weg für den Verkauf frei gemacht haben, in dem er die Kunstsammlung umsonst an Brett-Livingston Stone übertragen hat "um sie zu behalten, verkaufen, kopieren, auszustellen oder sie zu welchem Zweck auch immer zu verwenden". Strong und seine Berater fädelten dann angeblich den $87.7 Mio. Deal ein. Im handschriftlich verfassten Brief vom 17.11.2008 von Tohme Tohme an Strong soll dieser geschrieben haben: "Michael will, dass Du weisst, wie dankbar er Dir für Deine Loyalität ist, die Du ihm über die Jahre hinweg gezeigt hast und er sieht dies(e Sammlung) als ein kleines Zeichen seiner Dankbarkeit für Deine Freundschaft und künstlerische Partnerschaft". Rechtsexperten untersuchen nun die Gültigkeit dieses Dokument und fürchten, dass es eine Fälschung sein könnte. Die Experten stellen auch in Frage, ob Michael Jackson über diese Abmachung überhaupt Kenntnis gehabt hatte. Ein Quelle, die der Jackson Familie nahe steht, sagte, es mache einfach keinen Sinn, dass Michael zu einem Zeitpunkt, als er massive finanzielle Probleme hatte, ein Geschenk in der Höhe von Hunderten von Millionen von (US) Dollars an Strong hätte machen sollen. Zudem waren weder Michaels Unterschrift noch seine Initialen auf dem Dokument. "Michaels Mutter und seine Kinder waren ihm das Liebste in seinem Leben und so macht es kaum Sinn, dass er nicht wollte, dass sie von dieser Sammlung finanziell profitieren würden", so die Quelle weiter. Diese Person sagte zudem, dass Tohme sich geweigert hat, in einer eidesstattlichen Erklärung zu bestätigen, dass der Brief echt sei, was Howard Mann, Katherine Jacksons Geschäftspartner, von ihm verlangt habe.

Hier eine Aufstellung einiger Objekte, einschliesslich deren geschätzter Wert (siehe grauer Kasten gegen Ende des Artikels). Und hier noch Fotos von einigen dieser Zeichnungen von Michael, die diese Sammlung umfasst: Abbildung 1 , Abbildung 2.

Quellen: jackson.ch, radaronline.com, Star Magazine

Kommentar

Michael hat 1988 mit Livingstone eine Partnerschaft gegründet: Die Jackson-Strong-Allianz. Von daher wird evtl. ein gemeinsamer Besitz vorgelegen haben. Aber das Michael ihm 2008 alles schenkte in einem unpersönlichen Brief über einen Dritten ist doch eher unwahrscheinlich.

Hier ein Artikel von 1992 wo wohl ein Beteiligung an Galerien geplant war:

Singer Jackson, artist Strong negotiating for control of Gallery Rodeo International.
                              By Cole, Benjamin Mark

Monday, February 17 1992Publication: Los Angeles Business JournalShare:More Monday, February 17 1992

You are viewing page 1
                              Gallery Rodeo International Inc., a publicly traded company in the over-the-counter markets, announced last week that a partnership of singer-dancer Michael Jackson and artist Brett-Livingston Strong may buy majority control in the 4-year-old operation.

Jackson and Strong, through their limited partnership the Jackson-Strong Alliance, are negotiating to buy 4.13 million shares of Gallery Rodeo, a Beverly Hills-based chain of three art galleries which has about 6.67 million shares outstanding, according to its most recent filing with the Securities and Exchange Commission.
                              A value on the bid was not disclosed. Shares traded last week in the $2.00 to $2.25-a-share range.
                              Gallery Rodeo reported a profit of $243,499 on revenues of $2.12 million in the quarter ended Sept. 30, according to its quarterly, 10Q filing with the SEC.

Although the company reported its sales were running ahead of last year's pace, it also said that price-cutting was needed to move product. "Due to the economic climate, the company made the decision to utilize discounting to a limited degree, to overcome resistance and stimulate sales," the company reported in its latest filing with the SEC.

Gallery Rodeo, which has galleries in Beverly Hills, Lake Arrowhead and Taos, N.M., has an exclusive agreement to sell and promote the works of Strong, a sculptor and painter.
                              Strong has earned headlines for such artistic successes as his large painting of Michael Jackson, which sold for $2.2 million to a Japanese buyer, and for carving a large boulder into a likeness of John Wayne's head. The boulder later fell down onto Pacific Coast Highway in a rainstorm.

Strong also sculpted a statute of John Lennon, which stood outside Los Angeles City Hall, but which since has been sold to private investors.
                              The Gallery Rodeo International board will shortly consider the Jackson-Strong bid for control of the company, said Stephen Thompson, 43, Gallery Rodeo president.
                              "We anticipate that an agreement will be tendered to the board in the next five to 10 days," said Thompson. "The terms are confidential at this time."

Edit:

Und am 25.06.2010 ließ Livingstone folgende Copyright-Regestrierung vornehmen:

this is from copyright records

The Collected Works of Jackson-Strong Alliance.

Type of Work: Visual Material
                              Registration Number / Date: VAu001031864 / 2010-06-25
                              Application Title: The Collected Works of Jackson-Strong Alliance.
                              Title: The Collected Works of Jackson-Strong Alliance.
                              Description: Electronic file (eService)
                              Copyright Claimant: Brett-Livingstone Strong, 1953- , Transfer: By written agreement.
                              Date of Creation: 1988
                              Authorship on Application: Michael Joseph Jackson, 1958-2009; Domicile: United States; Citizenship: United States. Authorship: 2-D artwork.
                              Brett-Livingstone Strong, 1953- ; Domicile: United States; Citizenship: Australia. Authorship: 2-D artwork.
                              Zuletzt geändert von Lena; 10.07.2011, 21:47.

Kommentar

super Datum wirklich.
                                Geht die Geschichte noch weiter?

Kommentar

thread unten

Einklappen
                                Lädt...
                                X